E-legitimation

Armani__

Trådstartare
Någon som skulle vilja förklara det för mig?
Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men eftersom jag skaffar det för att kunna räkna ut min föräldrapenning och ha koll på allt som rör föräldradagarna, så skaffade jag en sådan för ett tag sedan.

Var förra veckan nere på FK och lämnade mitt moderskapsintyg, ska sedan informationen som vi får hem, skickas just hem i brevlådan eller det kommer via e-leg?

Och jag har laddat ner det på datorn, bekymret är att nu kan jag inte hitta ikonen för att sedan kunna logga in, vet inte hur man gör eller hur den ska se ut. Har provat 2 ggr, men blir inte klokare för det..

Någon vänlig själ som kan förklara?

Sv: E-legitimation

När man gar in pa en sida som kräver e-leg brukar det komma upp en ruta där man fyller i användarnamn och lösenord till e-leget.

På fk s hemsida går du in på logga in, och väljer där inloggningssätt. Då ska det automatiskt komma upp en ruta där du väljer din bank-id fil och skriver in lösenordet.

Startpaketet som du får efter du har skickat in moderskapsintyget kommer med singelpost. Detta ska fyllas i av arbetsgivaren och skrivas under. Sen skickar du tillbaka det. E- leg är mer för att beräkna senare.

Jag har e-leg från Telia. Min ikon är nere i raden vid klockan.
Men som skrivet går jag via f-kassans hemsida så dyker den upp vid inlogg.

Startpaketet som du får efter du har skickat in moderskapsintyget kommer med singelpost. Detta ska fyllas i av arbetsgivaren och skrivas under. Sen skickar du tillbaka det. E- leg är mer för att beräkna senare.

Ahaa, så startpaketet kommer hemskickat och sedan skickar jag tillbaks det? Det är alltså inte förrän senare jag använder mig av e-leg? Ursäkta upprepning på ditt inlägg, vill bara se att jag (tröge....!) uppfattade det hela rätt :D

Du kan logga in redan nu på Fk och kolla hur de ser ut, du ser dina pågående ärenden, utbetalningar och kan begära FP. Det är inte som banken som skickar meddelande via inloggningen där. Utan E-leg är en säkrare form av en vanlig inloggning med användarnamn och lösenord, typ här på bukefalos behöver du ju inte visa leg för att logga in men de måste då på försäkringskassan och skatteverket t.ex.

Ah, kan man se pågående ärenden oxå! Då ska jag kolla där vad som händer med mina papper..

Fast förvänta dig inte allt för mycket - F-kassan är inte direkt snabba. Min havandeskapsansökan kom in till dem 12 januari och den syns fortfarande inte under mina ärenden.. :grin: Nog för att jag förstått att dom inte är snabbast i Sverige - men det här känns bara sjukt.

Jo, det är min misstanke :grin:

Men jag har lite tip på mig iaf. Måste dock skicka in interna papper på jobbet snart, hade hoppats att kunna ha allt kvar och räkna innan men jag får ändra i efterhand helt enkelt..

Liknande trådar

Relationer det är dagen innan min läkartid för att kontrollera i i vilken vecka jag är. För drygt en vecka sedan testade jag positivt... men...
2
Svar
21
· Visningar
4 317
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10