E-gift card, köpa presentkort till folk utanför sverige

honung

Trådstartare
Det lackar snart mot jul och jag flera utanför sverige jag vill köpa presentkort till som helst ska levereras via epost. Men det verkar störtans omöjligt - var jag än går in vare sig det gäller Irland, tyskland, Portugal eller USA så verkar det som jag måste uppge en adress i landet det gäller och då undrar jag - har vi inte kommit längre i den digitala och gränslösa världen eller är det bara jag som inte fattar hur det ska göras?

Inte ett svar på frågan, bara ett tips om ett "presentkort" som kan användas över hela världen. Jäkla dålig distribution bara, med att man måste köpa det på Pressbyrån/7-Eleven och sedan själv skicka till mottagaren.

Inte ett svar på frågan, bara ett tips om ett "presentkort" som kan användas över hela världen. Jäkla dålig distribution bara, med att man måste köpa det på Pressbyrån/7-Eleven och sedan själv skicka till mottagaren.
Tänker du på ett påfyllningsbart visa-kort? Jag tror jag såg något om det, men som sagt - jag vill att det ska levereras digitalt och dessutom i några fall i specifika fysiska butiker som säjer e-gift cards men de begär då en adress på mig - i landet. Det visapresentkort jag såg hade dessutom en tidsbegränsning och efter den så skulle avgifter tas ut.

Tänker du på ett påfyllningsbart visa-kort? Jag tror jag såg något om det, men som sagt - jag vill att det ska levereras digitalt och dessutom i några fall i specifika fysiska butiker som säjer e-gift cards men de begär då en adress på mig - i landet. Det visapresentkort jag såg hade dessutom en tidsbegränsning och efter den så skulle avgifter tas ut.

Jag missade ju att stoppa in länken och ändå tankeläste du fram det :)

www.spendon.se

Ja, det är tänkt att användas inom 12 månader, sedan försvinner beloppet i avgifter. Ungefär som andra presentkort.

Men jag håller med, de har sjukt dåliga distributionsformer i dagens moderna e-handelsvärld.

Ja, i synnerhet sett ur vårt svenska småbelopps-swishande kontantlösa samhälles synvinkel känns det väldigt begränsande.

Men tack för tipset om spendon, det kan vara ett alternativ i något av mina fall.

Och innan någon kommer med tips om paypal - nej det är inte ett alternativ utan spendons presentkort är nog det närmaste jag kommer till det jag vill utföra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka