Alexandra_W
Trådstartare
Jag tänkte försöka sluta och gå över till e-cigg. Jag har googlat men det känns ändå som en djungel. Någon som har lust att guida lite?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte vitsen, E-cigg gör ju inte att man blir nikotinoberoende och varför dra ner skiten i lungorna? Vill du verkligen sluta så gör du det, bara slänga sista ciggen och inte köpa nya, svårare än så är det inte att sluta. Jag har flera i bekantskapskretsen som lagt av bara sådär så "går inte" är inget argument som biter på mig, "går inte" = "vill inte".
Jag har 2 fd. snusare i bekantskapskretsen, båda la av bara sådär och har aldrig haft planer på att börja igen. Dom jobbar båda inom vården så dom har sett baksidan av både snus och cigg med allt vad det innebär. Båda var notoriska snusare sen massor med år tillbaks.Ibland vill man inte sluta men borde. Då är det väldigt bra med ett alternativ.
Har du vart rökare själv? Eller snus för den delen?
Slutat snusa så många gånger för att jag borde men egentligen inte velat, alltid trillat tillbaka. Slutat nu pga graviditet men längtar tills jag får snusa igen.
Jag har 2 fd. snusare i bekantskapskretsen, båda la av bara sådär och har aldrig haft planer på att börja igen. Dom jobbar båda inom vården så dom har sett baksidan av både snus och cigg med allt vad det innebär. Båda var notoriska snusare sen massor med år tillbaks.
Jag har varken rökt eller snusat och har aldrig ens haft tanken på att börja, det är bara dyrt och dåligt för hälsan.
Ja både häst-abstinens och kosse-abstinens men det gick över.Har du haft abstinens nån gång?
Jag fattar inte vitsen, E-cigg gör ju inte att man blir nikotinoberoende och varför dra ner skiten i lungorna? Vill du verkligen sluta så gör du det, bara slänga sista ciggen och inte köpa nya, svårare än så är det inte att sluta. Jag har flera i bekantskapskretsen som lagt av bara sådär så "går inte" är inget argument som biter på mig, "går inte" = "vill inte".
Ja både häst-abstinens och kosse-abstinens men det gick över.
Finns inte viljan så kan man inget göra.Ledsen, men då har du inte ett skvatt att tillföra denna tråden med dina "råd".
Finns inte viljan så kan man inget göra.
Nej, det kan faktiskt vara så att man inte vill sluta men ändå kan se hälsovinsterna med e-cigg.Finns inte viljan så kan man inget göra.
Det TS ville var ju att gå över till E-cigg.Finns inte viljan så kan man inget göra.
Jag tror att vi alla lärde oss på lågstadiet att rökning är farligt. Men vill du ändå diskutera det, varför inte starta en tråd? Så kanske TS kan få tips om e-cig.Dom jobbar båda inom vården så dom har sett baksidan av både snus och cigg med allt vad det innebär.
-----
Jag har varken rökt eller snusat och har aldrig ens haft tanken på att börja, det är bara dyrt och dåligt för hälsan.