Dystoni och värme

Cattis_E

Trådstartare
Min mamma har dystoni i i nacken sedan ett par år tillbaka. Det innebär ofrivilliga muskelsammandragningar och skakningar.
Hon får botoxinjektioner med ett antal veckors mellanrum som lindrar, men hon har ofta ont i de andra musklerna omkring de drabbade.

Jag tänker att en vetervärmare vore bra då, men jag vill ju inte köpa det om det på något sätt kan verka negativt på sjukdomen att värma så pass mkt som en vetervärmare gör.
Spontant känns det inte som att det borde påverka musklerna negativt, men jag är inte säker på om botox gör det något annorlunda?

Info om sjukdomen för er som vill veta lite mer om tillståndet:
https://www.dystoni.se/om-dystoni/vad-ar-dystoni/

Nej, värme kan mig veterligen varken påverka botox eller dystoni negativt :) Har arbetat som personlig assistent till bla en brukare med svåra dystonier, där var inga sådana restriktioner (inlagd ett halvår med konstanta dystonier som ej gick att bryta utan sövning, så arbetade ”på sjukhus” med konstant läkarkontakt).

Nej, värme kan mig veterligen varken påverka botox eller dystoni negativt :) Har arbetat som personlig assistent till bla en brukare med svåra dystonier, där var inga sådana restriktioner (inlagd ett halvår med konstanta dystonier som ej gick att bryta utan sövning, så arbetade ”på sjukhus” med konstant läkarkontakt).
Tack!
Som jag misstänkte då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka