Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har ett gammalt skåp som min morfar tillverkat och nyckeln till låset är försvunnen.
Någon som vet om, och i så fall hur, det går att pilla upp låset på något sätt?
Jag har samma problem med en dörr i ett skåp med tre dörrar...
De andra två var olåsta när jag fick skåpet.
Jag fick låna dyrk-knippen från en låssmed för att kolla om någon passade för att kunna göra en ny nyckel. Tyvärr gjorde ingen det, trots att ett par passade i de andra dörrarnas lås...
(Jag provade de andra låsen med dörrarna öppna. )
Jag tror att jag skulle kunna sticka in ett tunt bågfilsblad och såga av låskolven i mitt fall, men jag har inte tagit tag i det.
Det går att köpa nycklar, jag köper alltid nycklar på specialbeslag till gamla möbler, funkar super! Vad är det för möbel (sort/tidsperiod?) så kan jag kolla om jag haft någon liknande och vilken nyckel som passade.
Denna passar i typ 9/10 möbler jag haft. Ibland får man känna efter lite om man ska trycka in nyckeln hela vägen eller om man ska bara ta in nyckeln lite.
Kropp & Själ
Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig?
Som jag har förstått det är...