Dyraste hingsten??

tinafinis

Trådstartare
Har funderat ett tag över vilken som är den dyraste avelshingsten i världen.

Är det Muscles Yankee eller?

Sv: Dyraste hingsten??

Andover Hall kostar 25.000 dollar i år. Med dagens valutakurs (1 dollar = 6.73 kronor) är det 168.000 kronor.

Muscles Yankee kostar 20.000 dollar (22.000 dollar i Sverige). 22.000 dollar = 148.000 svenska kronor.

Viking Kronos kostar 175.000 kronor.

Hmm... ja tänkte att 22.000 dollar var ungefär som 200 000, men de e de ju inte...
Har Vikningen några gångbara avkommor i USA?

Dyrast blir nog att betäcka ett franskt sto i Frankrike med JAG DE BELLOUET, det kostar 3000€ vid bokning + 17000€ = 20000€, det är 190.000 skr om kursen är 9,50. Det är nog den dyraste.

För svenska ston är det dock reapris 545€ + 7500€, sen kanske man ska lägga på transportkostnaden till Frankrike och åter eftersom stoet måste dit.

Jag vill också se! :bump: :bump: :bump:
Du får starta en tråd som heter botvidphoto.com så vi får se bilderna! :) :idea:

ser lite ängslig ut!
Mer bilder på det som finns i magens farfar??? (M. Y.)
Men nu vill vi ha en länk till hela ditt album!

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
Mat Jag brukar dricka ett glas apelsinjuice på eftermiddagen på jobbet. Tycker jag får en liten "kick" av att apelsinjuicen är lite sur. Men...
2
Svar
33
· Visningar
1 893
Senast: ptr
·
Kläder & Bli fin Jag har fått för mig att jag vill ha en skinnrock, men den jag egentligen vill ha är så orimligt dyr att den inte är ett alternativ...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: escodobe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingstar med egna tävlingsprestationer på toppnivå saknas i listan över de mest använda avelshingstarna i Sverige i dag. Det behöver...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka