Dyraste hingsten?

Sv: Dyraste hingsten?

Varenne ligger fortfarande på sina 145 tusen har jag för mig.

Going Kronos på en bit över 120

Sen blir jag tveksam. Andover Hall sänktes ju. Låg på bortåt 200 men nu 100.

Själv blev jag rejält förvånad då jag jag var på en mässa i samband med Prix d´Amerique för nåt år sen.

Avelshingsten Love You låg på taxan:

5000 euro vid bokning
30.000 euro vid levande föl

Det året låg euron på över 10 kronor

Priset gällde för franska ston i Frankrike.
Den lilla reklamlappen tog jag med hem och har hängandes på anslagstavalan i köket :D

hingsthallarna.se kan man ju bläddra och förundra över dyra priser. Alla är dock inte med. Listhingstarna är oftast dyrare
AM

Senast ändrad:

Fast jag tror det är mycket dyrare att betäcka med Love You i Frankrike än i Sverige

Kollar i franska katalogen för 2013 nu,,,

Love You kostar 2 000€ vid bokning och 20 000€ vid levande föl.

Tror dyraste i Frankrike är Goetmals Wood (utan att ha kollat igenom hela katalogen dock... ;) ), 2 000€ bokning och 23 000€ vid levande föl.

Lite skillnad mot svenska priserna

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
568
Senast: Roheryn
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
114
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama