Dyrare begagnat än nytt!?!

amalia

Trådstartare
Satt just och slötittade på annonser på blocket. Får se en begagnad kingston hoppsadel till reapriset 4500:- . Hmm den må vara i hur bra skick som helst, kostar i vilket fall som helst endast 2150:- ny...

Suck! Men tycker att jag titt som tätt ser någon som försöker sälja något begagnat till dyrare pris än nytt. Kanske har de tur och lyckas??

Sv: Dyrare begagnat än nytt!?!

Har sett många såna annonser.. Där de annonserar ut en "kvalitetssadel" för 5000:- i nyskick.. Suck. Man ser tydligt att sadeln är en lågprissadel av sämsta kvalitet med ett nypris på ca 1000:-

Kan det inte ha varit ett paketpris? :confused: Låter annars väldigt elakt att lura någon stackare... :mad:

Jag tycker det är ganska vanligt:smirk:
Inte bara sadlar, allt möjligt försöker folk tjäna pengar på att sälja dyrare just på typ Blocket, tradera osv.
Jag har tex köpt iofs ett nytt schabrak, som var dyrare än i affär, men jag betalade hellre 50kr mer till säljaren, än åka till den affären ca 20 mil bort, för ett schabrak:cool:

jag såg att någon försökte sälja hö*ks 30:- shabrak, (var använt) för 60 kr!! det tycker jag är dumt, när de flesta redan vet vad den kostar ny..

Visst, de ter sig ganska korkade, eftersom de flesta vet var grejjerna kommer ifrån, samt pris:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Äldre Har inga hästar längre så jag har försökt sälja av alla grejer. Men det är hopplöst! T.ex. ett träns i fint skick som nytt gick på...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 444
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 568
Senast: Lena_B
·
S
Hästmänniskan För några års sedan så hade jag en foderhäst med toppen stam inom hoppning hemma. Jag skulle ha hästen hemma i 1 år och sen fick jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 581
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar