dyr syntet eller billig läder?

B

**BORTTAGEN**

ja ska köpa en ny sadel, tänkte höra med er vad ni tycker är bäst. Billig läder eller dyr syntet? vad är för-nackdelarna?

om du ändå ska köpa och kan tänka dig att betala för en dyr syntet kan du väl lika gärna köpa en dyr läder? varför endera dyr syntet eller billig läder? finns ju billig syntet och dyr läder också... :smirk:
Men jag tycker man ska leta sadel efter vad som faktiskt passar hästen i första hand, sedan vad det är för någon spelar mindre roll om man nu inte är ute efter något speciellt utan en bra sadel.

därför att läder är väl för de mesta dyrare än syntet.
jag har inte råd att köpa en dyr lädersadel som kan kosta 10000kr :( men de finns ju billigare varianter, men då kommer man ner till priserna som syntet sadlar har, och då kanske det är bättre att köpa en dyr syntet sadel än en billig lädersadel.. det va de som va frågan :confused:

Köp en begagnad kvalitetssadel i läder. Då får du oftast en bra sadel som håller i många år till.

Men generellt sett så är en dyrare syntet bättre än en billig läder (tänker nu på alla dessa tusenkronors-sadlar man kan hitta på Börjes och Hööks).

Köp som någon sade en begagnad märkessadel!! Det har jag gjort, har även en wintec syntet (ca 3500 kr) och ingen av de andra sadlarna har kostat mer, trots att dessa har varit både stübben, kieffer och Henri de rivel. Min HDR betalade jag 3500 kr för, och den var knappt 1 år gammal... en ny kostar 7-10 000 :crazy:

dyr syntet eller ännu hellre, en begagnad märkessadel i läder. Har de några år på nacken så vet man ju mera att de håller och man kan få väldigt bra sadlar utan att betala multum om man köpter begagnat!

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
467
Senast: Fetaost
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 753
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka