Dyr försäkring!!!

H

Hot Shot

Fick hem ett försäkringsbrev från Agria nu i veckan och det var ingen liten höjning på försäkringspremien från och med nästa år....:eek:

Har är försäkrad i Agria Bas och Användbarhet - 45 000kr och Bas Veterinärvård - 120 000kr.

Har tidigare betalat strax över 600kr/mån och nu har dom höjt till 780kr/mån...:crazy:

Funderar på att ringa runt och kolla lite andra försäkringsbolag, tror ni man kan hitta ett billigare alternativ? Är väldigt okunnig på det här med försäkringar!
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har ett mycket bra Agriaombud här där jag bor. Men det kvittar hur hon räknar på mina hästar Agria blir dyrare än både Sveland och Folksam. Så kolla upp med andra bolag vad du får premie och vilkor, det skiljer en hel del.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Tack, ska ringa och kolla upp det på måndag! :bow:
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jo nog har de höjt alltid!!!!!! Jag har 9 hästar försäkrade hos Agria, gissa om jag satte kaffet i vrångstrupen.... Jag funderar på om man ska stoppa undan de pengarna, någon annan stans i stället.
Har någon fått information om varför de höjer så in i vassen mycket plötsligt????? Jag har alltid haft mina hästar försäkrade i samma bolag, det här känns tufft...
:eek: :confused: :( :mad: :eek:
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Har alltid använt mej av agria förut men då nya hästen var försäkrad i Folksam kolla jag upp det o jämförde med bla just Agria o jag behöll henne i Folksam. Otrolig skillnad på både priser o villkor! Den försäkringen jag har skulle kosta nästan dubbelt upp i Agria...
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Håller med dig om svealand, billigt och vi har jätte bra kontakt med vårt ombud. Vi kommer att flytta hunden dit så småning om också ...
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag hade min häst försäkrad hos Agria förut men tyckte kostnaden var så stor så nu har jag bytt till Folksam och är mycket nöjd. ;)
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Även om Agria är dyra så tyckerjag dom är absolut bäst. Har aldrig haft problem med ersättning och inte häller när det svåra beslutet skulle tas. Dom har alltid varit bra
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har haft alla tre bolagen och det enda som jag haft riktigt stora problem med var Agria. Två gånger den ena tog tre år innan jag gav upp och slaktade hästen ändå. Sveland tavlade till det men rättade sig själv och jag har två stycken försäkringar kvar där. Folksam har inte ställt till något alls och när mitt sto fick avlivas hastigt i somras kom ersättningen så fort att jag inte hann med. Upptäckte bara att jag hade en massa pengar på kontot.
Så av mina erfarenheter så är Folksam bäst tät följda av Sveland. Agria är struligast när man vill ha ut ersättning och dyrast i premier, trots att jag har bra rabatt.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag ämpade med min häst i 15 månader och Agria har aldrig strulat med något och inte häller nu när hästen skulle avlivas..
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har min häst försäkrad i Folksam, och det fungerar verkligen jättebra. Har dock hört ifrån flera håll att folk haft problem med Agria, så jag skulle verkligen byta bolag om jag vore du... :crazy:
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har visserligen inte haft häst i Folksam, däremot hund. Och när min hund hastigt fick avlivas så var det samma som för dig...ersättningen/regleringen gick så fort så jag knappt hann med. Avlivade hunden vid 21-tiden på kvällen...dagen efter var allting redan klart med Folksam. Det tackar och bugar ju jag för :).
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har också hört att Agria inte är bra, det var väl också någon artikel i ridsport för nåt år sen skriven av en mycket missnöjd kund. Jag själv har haft Folksam till min häst, och jag är mycket nöjd, inga problem när min häst dömdes ut. Mycket trevliga att ha och göra med. Så mitt råd är att byta bolag.
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har 5 hästar försäkrade hos Agria och har inte hört nåt om nån höjning...
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Jag har också haft problem med Agria! Dom vill inte stå för besked som tidigare getts per telefon (vilket medförde en extrautgift på 1 500:- för mig), de bryr sig inte om hur man fyller i blanketterna vad gäller självrisktid, och de tar lång tid på sig för att betala ut ersättning!

Mitt sto fött 1990 som nu är ohalt sen två månader tillbaka efter att ha varit halt i ett helt år kan jag knappast få försäkrad i ett annat bolag, men det föl hon väntar nästa år ska absolut inte försäkras i Agria!
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Håller med ombuden är jätte trevliga :bow:
Har faktiskt också från början haft Agria, flyttade sedan över till Folksam och bytte i somras till Sveland *puh*
 
Sv: Dyr försäkring!!!

Vad skönt att läsa att alla är nöjda med Folksam! Har alltid haft agria (som faktiskt har fungerat mkt bra, haft MKT skador o kinikbesök men de har aldrig krånglat) men nya hästen var försäkrad i Folksam o efter samtal med agria om likvärdig försäkring hos dem behöll jag Folksam. Det har dock oroat mej lite då jag inte vet hur de fungerar när/om man behöver använda försäkringen, men nu är jag lugnad! Tack!:banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 099
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
4 226
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
5 047
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp