V

vanima

Är det någon som har erfarenhet av deras foder?
Vi ska byta stall nu och på det stället vi ska till där äter hela stallet Dynavenas foder. Active 100 är väll det som är aktuellt för min häst i så fall. ÄR det verkligen bra eller är det bara ett "överpris foder"?

Sv: Dynavena

Har nyligen börjat fodra med Active 100 för min häst har haft magproblem och än så länge har han mått bra och det jag märker är att han tuggar ordentligt nu han kan inte kasta i sig maten.

Är det någon som har erfarenhet av deras foder?
Vi ska byta stall nu och på det stället vi ska till där äter hela stallet Dynavenas foder. Active 100 är väll det som är aktuellt för min häst i så fall. ÄR det verkligen bra eller är det bara ett "överpris foder"?

Vi har har det till en nordsvensk som måste ha mycket protein, och det har fungerat toppen, men... visst är det ruskigt dyrt?

* Jenny *

Alltså fodret är rejält dyrt men verkligen prisvärt. Där min häst stod på sommarbete i somras ger dom detta foder till ALLA hästar och min fick det oxå då hon kom dit inna sommarbetet (Min kompis tog sig an henne ett tag) och hon gick upp i vikt och älskade det.

Men även jag har köpt det förut och då fick min tös en proteinkick och fick proteinknölar längs ryggraden osv så jag kunde inte rida henne på 2v. Då gick hon på fri tillgång på hösilage, hösilaget var riktigt super bra och därför blev det sån krok. Fick för mkt helt enkelt.

Hos min kompis gick det för där hade dom mycket sämre hö..
Jag ska dock ej fortsätta med det, blir HK istället.

Jo det är ju rätt dyrt... Gud hoppas man slipper protein knölar nu när träningar och grejer börjar lite smått :crazy:

Min häst har ätit Dynavena över ett år nu och han mår toppen av det. Han har till och från magbesvär så han ska inte ha stärkelserikt foder ss havre och korn.
Visst, det är lite dyrare men hellre det än att han mår dåligt.
Sen jag bytte fodret så har jag fått en annan häst så för mig funkar det kanon.:)

Vad har din häst för sorts magproblem?
Jag har en häst med tarminflammation, som i värsta fall kan vara kronisk. Han har dåliga perioder under vintrarna. Jag har funderat på Dynavena ett tag men vet inte om jag vågar prova det. Lite beror det ju på vilken sorts magproblem man har.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
426
Senast: Migo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat