Dygns avgift på klinik..?

T

toketossan

Någon som vet vad avgiften per dygn är för häst på slöinge djurklinik?

Dom skulle räkna ut hur mkt jag ska betala själv när jag hämtar ut min häst imorgon och så skulle jag ringa dom idag efter kl 17 men nu är det ju bara jourtid så jag försöker räkna lite själv ist..

Kan ju vara bra att veta i förväg :)

Mvh

Sv: Dygns avgift på klinik..?

Beror på vad dom ska göra under dygnet.
Du får nog räkna med någon tusenlapp.

AM

Skulle hämtat honom idag egentligen men det var för dåligt väder och så därför tyckte vi det var bättre att vänta tills imorgon.
1000:- för ett dygn extra? shit..

Mvh

Alltså jag är inte säker på hur mycket din klinik tar med vi räknar att Strömsholm tar ca 1500 per dygn..sedan tillkommer vården.

AM

Vi åker ju oftast in vid akutläge.
9 av tio gånger är det en fölunge som strular..

Men här har du några exempel..

Spolning av en led, boende 7 dagar, omläggning..
42 000
Samma häst en månad senare, röntgen avlivning 5000. (tillkommer destruktion och frakt)

Spolning av en has på fölsto och boende 14 dagar under observation 55 000

Koll av öga, dit och hem direkt 3000.

Specialgipsning av ett framben på föl år 2001 kostade 41000. Inneboende 7 dagar..

Praktexemplet på priser är Kastanje.
År 2000 så stod hon 28 dagar på observation enbart.
28000 kostade det..för 6 år sedan. Vilket blir snitt på tusenlappen/dygn.

Det gäller att ha försäkrat..

AM

Jag tror man kan snitta minst 3.000:- per dygn. Det blir ju två helgdagar per vecka och dom dagarna är ju dyrare (behandling). Ang försäkring är det oftast veterinärvården som man utnyttjar. Den kostar minst men är mest värd tycker jag.

När mitt sto stod på Strömsholm var dygnsavgiften 475 kr exklusive allt då.

jag tror att slöinge tar ca 1450 per dygn... plus att du får betala all medicin och alla bandage å skit uppepå.. plus foder...

Hoppas Toketossan kommer tillbaks hit och berättar om dygnsavgiften..

Skulle vara intressant att få veta.

AM

Jo mitt blev också dyrt men försäkringsbolaget betalade inte vår dygs avgift och då tog dom 150/dygn för att hästen stog där men sen tillkom all utredning, skoning m.m..

Jag betalade 452 kr + moms i dygnsavgift på Slöinge i somras. Sen tillkommer ju kostnader för undersökning, behandling och annat.

Ja nu har jag hämtat hem honom :)
Har inte kvittot bredvid mig just men det dygnet han stod extra kostade 575:- ungefär. Då var detta alltså utan vetrinärvård och så utan bara boxplats och underhåll.
Skönt att ha honom hemma igen iaf fast han verkade trivas ganska bra där ;) stora ljusa boxar, en massa kompisar och så hade han precis blivit badad när jag hämtade honom.. :)

Ja det gäller att ha våra vänner försäkrade, annars kan det bli väldigt dyrt :)

Mvh

Vår ponny stod på Strömsholm från den 5/4-8/4-04. Det kostade följande:
Röntgen 1124:-
Undersökning/behandling 3400:-
Medicin/materiel 474,33:-
Stationärvård dagavgift 1380:-
Akut/jouravgift 275:-
Fakt/frakt/exp.avg 50:-

summa sumarum: 6703,33 varav försäkringsbolaget betalade 3873:-, så vi fick betala 2830:-

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 667
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Är så orolig. Kom ut i hagen idag och min häst var jätte loj när jag skulle hämta honom. Såg även att båda bak var väldigt svullna typ...
2
Svar
26
· Visningar
4 226
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar