Dvärgvädur

Ok, så då behöver vi inte "banta" våran då..??? :crazy: Hon har en påse som bara hänger längre och längre ner. Men den verkar inte vara fylld med något :confused: Hon är jätte fin i kroppen i övrigt och är lös i köket dygnet runt. Busar lite med katterna och så. ;)

M.

Honor får det (oftast när de får ungar) för att lägga i ungarnas "Bo"

Nej, utfodras de rätt ska de inte ha hakpåse.

Hakpåse är en slags fettdepå som honor får, det är mkt sällan hanar får det (jag har aldrig sett någon).
Har kaninen väl fått hakpåse är det inte så mycket att göra åt förutom att man då vet att foderstaten är fel. För att påsen inte ska bli större ska man ändra i foderstaten.

Som svar på förra inlägget - det är päls de lägger i boet och det drar de inte bara från påsen.

Jag har dragit ner på pelletsen till nästan inget och så får hon fri tillgång på hö. Jag tar av hästens hö och det är bra hö. (vet inte exakta värden)
Hur räknar man ut en foderstat åt en kanin???

M.

En kanin kan klara sig på hö och ingen pellets om hon inte ska producera ngt.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat