Dvärgpinscher korsningar!

AnneSofie

Trådstartare
Har nyligen tingat en liten valp tjej, hon är 75% dvärgpincsher och 25% papillon:love:

Skulle vara kul å höra om det är fler som har en liknande korsning, och gärna bilder!! :)

Så man får ett hum om hur tjejen kommer se ut när hon blir "stor" =)

Tror det kan bli en trevlig blandning med papillonens milda temperament och dp´ns pigga å aktiva sådan. (papillon är ju iofs också pigg och aktiv, men kanske inte lika mkt)

Så, fram med bilder på era blandisar!!:banana:

/nybliven matte
 
Sv: Dvärgpinscher korsningar!

Ja, hon e jätte söt:love: Kommer se mest ut som en dp, tan färg, men lite vitt på frambenen och svanstippen.

Har tyvärr inga kort, får inte hem henne förän i början på aug..men sen kommer bilder! :D
 
Sv: Dvärgpinscher korsningar!

säkert söt men aldrig att jag skulle stödja medveten blandrasavel.... speciellt inte nu då småvovvar är så inne :(
 
Sv: Dvärgpinscher korsningar!

filiduttan skrev:
säkert söt men aldrig att jag skulle stödja medveten blandrasavel.... speciellt inte nu då småvovvar är så inne :(

Håller med! Jag skulle tro att minst en av valparna i den hunden blir en sk "väskhund" med rosa klänning.:crazy:
 
Sv: Dvärgpinscher korsningar!

Även fast det är 75% dp och 25 % papillon vet du inte hur anlagen kommer på just din valp!

Du kanske får de värsta tänkbara resultatet av dessa två raser...

Och papillon, lata? :crazy: Du kanske skulle säga det till min Nemo och grannens tik... de är tydligen inte medvetna om det!
 
Sv: Dvärgpinscher korsningar!

När har jag sagt att papillon är lata??
har själv haft ett par pappisar genom åren och lata var de definitivt inte..mycket trevliga och pigga hundar. Det jag menade var att de kanske inte är riktigt lika skarpa som dp´n.

Vad tråkigt att ni drar sådana slutsatser utan att veta ngt om mig och min djurhållning. Min kommer absolut inte sitta med rosa kläder i en handväska, utan kommer få ett väldigt aktivt liv på hästgård.

Och ang blandras avel, hur trevligt är det med sönderavlade raser som inte ens kan föda valpar på naturlig väg utan måste genomgå kejsarsnitt? Finns en hel del sönderavlade raser med diverse fel och brister.

Och visst, min valp kanske får de sämsta egenskaperna från båda sidorna, men varför måla :devil: på väggen? Man kan få en renrasig valp med dåliga egeskaper och lynnesfel oxå.

Är det ingen som har något positiv att säga? :)
 
Sv: Dvärgpinscher korsningar!

jag har två blandraser (vorste, labrador & vorste, labrador, rodesian ridgeback) och en renrasig (bearded collie)

blandraserna är helt underbara i lynnet och att lära sig saker, den ena är en jättebra jakthund men världens snällaste familjehund. den andra tävlar jag agility med och har ett helt underbart temperament!

den renrasiga bearded collin däremot gör vad han själv vill och gillar bara min mamma och har bitit mig flera gånger och mina syskon när vi ska ta strumpor eller sopor som han har snott.

så jag är mer för blandisar!
 
Sv: Dvärgpinscher korsningar!

det är ju därför man ska lägga ner lite tid på att leta rätt uppfödare ;) varför inte renrasig dp? eller en papiljott? varför korsning? annat än att det inte pågår någon som hellt koll, registrering eller krav på "uppfödaren" osv? med reggad vovve i ssk har ju uppfödaren bla dolda fel försäkrat valpen... vad gör du om valpen visar sig behöva OP som inte försäkring täcker då det eg är upp till uppfödaren att stå för det? hände mammas väninna som snabbt fick punga ut 15 lax för en valp hon köpt för 4000 sek!


tillägger: bara för att DU har bra djurhållning så betyder det inte att alla blandisar hamnar på sånna ställen. Och det är efterfrågan som gör att dessa "uppfödare" fortsätter korsa hit och dit....
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp