Dvärggetter -Hur stor hage??

JessicaM

Trådstartare
Vill så gärna ha dvärggetter, men funderar på hur stor hage 2st behöver?? Självklart så stor som möjligt men vad är mini måttet??

Någon som vet minimåttet, har sökt på google o jordbruksverket men jag hittar ju inget :cool:

Sv: Dvärggetter -Hur stor hage??

Jag skulle också vilja veta, och kan man ha dom i kätting eller vad man ska säga några timmar om dagen så dom kan beta i trädgården också? Har en stor lite övervuxen trädgård haha.

Undrar även vad man ska ha för stängsel och vad det kan kosta, ca.

En get går inte att stänga in, det är fakta!

Det går! Jag har dock erfarenhet av att ha testat många staket och metoder. Vi valde ett lammnät extra högt och med extra små maskor. Fungerar alldeles ypperligt. En del säger det går med 4-5 eltrådar funkade dock inte på mina!

Klart det går att stängsla in getter. Skolans getter hade endast vanligt trädgårdsnät och dom höll sig inne. Sen finns det säkert olika individer som är mer eller mindre rymningsbenägna.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 158
Senast: 13579vas
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 556
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 027
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka