DV inggång på datan, snäll hjälp

Nikki o Fabian

Trådstartare
Jag vet att detta är fel forum men det är ju aldrig några inne på data forumet o jag tror nog att det finns några data nördar här inne oxå.

Frågan: Jag har köppt en filmkamera med DV utgång, nu måste jag ha DV ingång i datan, kan den ingången vara via USB:n? eller är DV ingången något annat?

Svar fortast möjligast önskas./Nikki
 
Sv: DV inggång på datan, snäll hjälp

Tja, kolla i änden på sladden. Ser det ut som en USB-kontakt?

Om jag får gissa lite bland vad jag minns så är en DV-kontakt betydligt mindre än en USB, och snabbare.

/Ida
 
Sv: DV inggång på datan, snäll hjälp

personligen så använderj ag en AV/DV brygga, en liten extern apparat som är kopplad via en tjock 48polig kabel till ett instickskort i datorn, som följde med. den fungerar även som firewire bypass för de 2 firewire kontakterna på kortet. riktigt trevlig sak, kopplar kameran till den, och tvn till analog ut, samtidigt som jag tar import i premiere och så ser jag på tvn vad som förs över :)
 

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 744
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 426
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp