Duvor i ridhus!!

katarina_dacke

Trådstartare
Vet ej om tråden ligger rätt men då får någon flytta den,
Som rubriken lyder, hur gör man för att bli av med dessa för**nnade duvor?
har en unghäst som tycket att ridhuset är lite otäckt även utan duvor!!
man kan ju inte skjuta dom för då får man ju hål i taket..:crazy:
Många ryttare har trillat av på grund av dessa jäkla duvor!
tips och ideer om hur man får bort dom?
Tacksam för svar!! // Katarina

Sv: Duvor i ridhus!!

Släpper in en duvhök?:D

Kunde inte låta bli...

Skämt å sido, känner igen problemet alltför väl! Inte kul när man sitter på en unghäst:( Har hållit till i ett jättefint, nybyggt ridhus de senaste åren och där har vi sluppit dessa kräk till fåglar - tills nu...

I helgen, när uppsittning skulle ske på treåringen, ja då har en duvj-l bestämt sig för att flytta in o terra. Efterlyser också metoder att få bort dem. Tårgas kanske...:devil:?

ja :D
hoppas att det kommer några bra förslar men jag vill ju ha bort kräken! :confused: Hur ska man göra??

En liten varning...
Vi hade ett duvpar. De störde och sedan fixade en kompis ena duvan. Då försvann den andre ett tag, ca en vecka. Men sen kom en flock istället. Nu har vi femtio duvor här. :eek:

Plastuvar och plastrovfåglar gör en del nytta....

medryttarhästen tycker att duvorna finns i ridhuset för att jagas :devil: :p har varit med om gånger när hon skrittat fram på lång tygel, för att sen huxflux få nånsorts ryck och göra utfall mot duvorna som intet ont anandes går och pickar omkring i gruset :D

ni kanske skulle hyra henne per timme? :idea: ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 250
Senast: Reville
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 980
Senast: hoppeloppe
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 729
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar