Duty Time.

J

jennyida

Jag har sökt information om Duty Times avkommor här på Bukefalos och märkt att ganska många av er har dåliga erfarenheter av dessa. Jag har hittat ett sto efter honom, som jag med största sannolikhet kommer att köpa om hon går igenom besiktningen och undrar nu lite vad ni tycker? Hon är en mycket snygg och feminin häst, försiktig i sitt sätt och inte alls bufflig som vissa av er beskriver. Glad med en positiv inställning, nyfiken men lite valpig. Problemet är att hon stått ett bra tag, så provridningen har inte gjort mig klokare. Eftersom hon är ur form har jag inte kunnat sätta henne på prov. Är det något speciellt jag bör leta efter i hennes beteende som är vanligt hos just DT avkommor och som får er att ogilla honom som far, eller ska jag lite på min magkänsla och ta för givet att ni är fördomsfulla och att det faktiskt är en riktig pärla jag hittat?

Sv: Duty Time.

Man ska ju aldrig dra alla över en kam och självklart ska du köpa hästen om det känns rätt.

De Duty Time avkommor jag känner till är nerviga, men inte på något sätt dumma utan har helt enkelt mycket nerver.

Duty Times avkommor

Jag äger själv en av komma efter Duty Time, hade även tänkt köpa en annan efter honom. Visst dom har en tendens att vara nerviga,såsom krubbbita, väva etc. Själv äger jag två stycken fullblod, och jag säger lugnt, Mrs Miskovsky är den absolut lugnaste och lätthanterade fullblod jag träffat. Så tveka inte med Duty Time avkommor, jag har träffat flera... ...och jag gillar dom stort. Dom har på något vis en stor personlighet.

Stor personlighet och mycket snygg exteriör. Hon är förvisso lite nervig men inte värre än Diaghlyphardavkomman jag haft hand om senaste halvåret, men hon har en mycket trevligare och positivare inställning. Så visst, jag älskar hästen. Problemet är att hon har en liten cysta. Hon har aldrig haft problem av den enligt ägaren men jag väntar spänt på ett vet. utlåtande. Var mycket skeptisk pga. denna cysta till en början men hon rör sig så otroligt lätt och fint. Elastisk och smidig i alla gångarter. Vad tycker ni?

Klart du ska köpa stoet, om du gillar henne !
Jag har själv en 8-årig valack efter DT, och jag har haft honom i ett år. Han är helcool, det är mitt första egna fullblod, och jag letade i drygt ett halvår för att finna den perfekta hästen för mig, och det blev verkligen en fullträff ! Han går LA dressyr, och har riktigt bra gångarter, med fördel ökad trav, och har tidigare hoppat tom 1,10 och gått debutant fälttävlan med felfri terrängrunda. Han är såå snäll, kelig, personlig och är mer intresserad av människor än andra hästar. Hur lugn som helst, och inte det minsta svårfödd. Är dessutom snygg, exteriört, och har rejäla ben ( för att vara fullblod) och bra storlek även i övrigt. En riktig guldhäst !
Och för de som säger att han kanske har ärvt alla sina goda sidor av mamman, så kan jag bara berätta att hon var en riktigt lömsk bitch, ett riktigt dåligt fullblod, temperamentsmässigt, enligt uppfödaren.
Vore kul att höra hur det går för dej, om du köper stoet ! Lycka till !

Liknande trådar

T
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden men om den har hamnat fel får moderaterna gärna rätta mig=) I stallet där jag...
2
Svar
36
· Visningar
2 647
Senast: maja_70
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar