Masse
Trådstartare
Är det någon mer här som har en eller känner någon som har?
Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med leveranser av dom?
För att göra en lång historia lite kortare, så köpte eller beställde jag en ny 2015 med en viss leveranstid utlovad. Det var inte den billigaste utan tvärt om nästan det dyraste man kunde få. Nu skyller man på en massa och den bil jag beställt kan inte levereras. Så när jag ringer och är arg plockar man fram en annan bil som inte stämmer med det jag beställt. Denna är något dyrare men jag slipper betala något extra.
Älskar min bil men börjar fundera på att byta den mot en med något mer utrustning, saker som jag upptäckt att jag saknar.
Då händer det en viltolycka och bilen måsten in och lagas. När den är inne för skadebesiktning passar jag på att fråga vad jag får för pris en ny. Den gamla kommer man inte att ha tid att laga på en månad och sedan kommer reparationen att ta 7 arbetsdagar. Så när jag får en bra deal på en lagerbil, samma årsmodell som den jag har slår jag till. Jag kommer ju att slippa vara utan bil och behöver inte åka fram och tillbaka hos bilfirman som det ändå bli 12 mil av var gång.
Nu blir det ju ingen leverans inom två veckor och inte heller tre. Då hör jag av mig och undrar vad som hänt. Man säger då att leveranskontoret missat beställningen och man lägger in en blixtorder på den.
OK jag väntar och dagen för den gamla att åka in på verkstad kommer och jag är optimistisk och tänker att jag nog inte kommer att hämta ut den gamla utan den nya. Det är lite saker som t ex vinterdäck som bytas mellan bilarna.
Så kommer dagen då jag får telefonsamtal som säger att din bil är klar att hämta. Jag tror ju att det är den nya eftersom det gått betydligt mer än 14 dagar till och med sedan "blixtordern". Men det är den gamla och den nya har inte kommit ännu. Nu är felet i Stockholm som "tappat bort" orden.
Jag ger det någon dag utan att höra ifrån och då ringer jag och säger upp avtalet. Säger att om jag skulle ha en bil att vänta på hade jag inte valt en lagerbil utan valt precis det jag ville ha med modell, färg och utrustning. Inte sjutton en likadan som jag har. Försäljaren undrar då om ha räkna på en ny? Ja säger jag och frågar vilka färger finns den i? Jag kommer ihåg att det kommit någon ny sedan 2015. Försäljaren säger att han inte kommer in i dator men ringer upp om fem minuter.
Allt kan hända och jag är ganska tålmodig. Men nu har det gått två veckor sedan han skulle ringa om fem minuter. Så jag ringer upp chefen på bilfirman och säger att känner mig inte direkt som en prioriterad kund. Då ljuger han mig rakt upp i ansiktet och säger att försäljaren ringt mig flera gånger. Inte på mitt nummer i alla fall säger jag. Jodå det har försäljaren sagt.
Nåja där står jag nu och fick inte ens en lite ursäkt om det blivit fel.
Så är det problem att leverera Dusters eller är det en ur usel bilfirma?
Ungefär där är jag nu jag fick inte ens en ursäkt. Tur för dom att jag är så himla nöjd med bilen jag har. Jag har definitivt fått det bästa möjliga och till ett jämfört med andra märken löjligt lågt pris. Hade jag inte fått det hade jag bytt bilen mot ett annat märke ögonblickligen.
Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med leveranser av dom?
För att göra en lång historia lite kortare, så köpte eller beställde jag en ny 2015 med en viss leveranstid utlovad. Det var inte den billigaste utan tvärt om nästan det dyraste man kunde få. Nu skyller man på en massa och den bil jag beställt kan inte levereras. Så när jag ringer och är arg plockar man fram en annan bil som inte stämmer med det jag beställt. Denna är något dyrare men jag slipper betala något extra.
Älskar min bil men börjar fundera på att byta den mot en med något mer utrustning, saker som jag upptäckt att jag saknar.
Då händer det en viltolycka och bilen måsten in och lagas. När den är inne för skadebesiktning passar jag på att fråga vad jag får för pris en ny. Den gamla kommer man inte att ha tid att laga på en månad och sedan kommer reparationen att ta 7 arbetsdagar. Så när jag får en bra deal på en lagerbil, samma årsmodell som den jag har slår jag till. Jag kommer ju att slippa vara utan bil och behöver inte åka fram och tillbaka hos bilfirman som det ändå bli 12 mil av var gång.
Nu blir det ju ingen leverans inom två veckor och inte heller tre. Då hör jag av mig och undrar vad som hänt. Man säger då att leveranskontoret missat beställningen och man lägger in en blixtorder på den.
OK jag väntar och dagen för den gamla att åka in på verkstad kommer och jag är optimistisk och tänker att jag nog inte kommer att hämta ut den gamla utan den nya. Det är lite saker som t ex vinterdäck som bytas mellan bilarna.
Så kommer dagen då jag får telefonsamtal som säger att din bil är klar att hämta. Jag tror ju att det är den nya eftersom det gått betydligt mer än 14 dagar till och med sedan "blixtordern". Men det är den gamla och den nya har inte kommit ännu. Nu är felet i Stockholm som "tappat bort" orden.
Jag ger det någon dag utan att höra ifrån och då ringer jag och säger upp avtalet. Säger att om jag skulle ha en bil att vänta på hade jag inte valt en lagerbil utan valt precis det jag ville ha med modell, färg och utrustning. Inte sjutton en likadan som jag har. Försäljaren undrar då om ha räkna på en ny? Ja säger jag och frågar vilka färger finns den i? Jag kommer ihåg att det kommit någon ny sedan 2015. Försäljaren säger att han inte kommer in i dator men ringer upp om fem minuter.
Allt kan hända och jag är ganska tålmodig. Men nu har det gått två veckor sedan han skulle ringa om fem minuter. Så jag ringer upp chefen på bilfirman och säger att känner mig inte direkt som en prioriterad kund. Då ljuger han mig rakt upp i ansiktet och säger att försäljaren ringt mig flera gånger. Inte på mitt nummer i alla fall säger jag. Jodå det har försäljaren sagt.
Nåja där står jag nu och fick inte ens en lite ursäkt om det blivit fel.
Så är det problem att leverera Dusters eller är det en ur usel bilfirma?
Ungefär där är jag nu jag fick inte ens en ursäkt. Tur för dom att jag är så himla nöjd med bilen jag har. Jag har definitivt fått det bästa möjliga och till ett jämfört med andra märken löjligt lågt pris. Hade jag inte fått det hade jag bytt bilen mot ett annat märke ögonblickligen.