Duscha nu?

_Runaway_

Trådstartare
Tror ni man kan duscha hästen utanför stallet i det här vädret? Utan att den blir sjuk efteråt vill säga. Vi har ca 10+ och sol ute. Det borde väl gå om man täckar efteråt och promenerar hästen torr? Byter täcke när det första blivit blött osv. Vad tror ni?

Sv: Duscha nu?

Jag tänkte vänta tills nästa helg, efter påsk alltså. Och hoppas att det blir lite varmare, annars får jag vänta. Svansen ska jag ta nästa helg i vilket fall som helst för den är så äcklig... Men resten av hästen får kanske vänta lite.

Det tror jag går alderless ypperligt... Bara inte vattnet är iskallt! :crazy:

Har du ljummet/lite varmt vatten så är det nog inga problem. Jag ska bada min i morgon, fast inne i stallet dock men det är ju lika kallt inne.

_Runaway_ skrev:
Tror ni man kan duscha hästen utanför stallet i det här vädret? Utan att den blir sjuk efteråt vill säga. Vi har ca 10+ och sol ute. Det borde väl gå om man täckar efteråt och promenerar hästen torr? Byter täcke när det första blivit blött osv. Vad tror ni?
jag gjorde det häromdan:smirk:
de va inga problem, gick med henne i solen tills hon torkade...
10+ hade vi den dan, å det anser jag vara ok.;)

Jag ska inte tvätta hela min ponny nu...jag har bara tvättat svans och ben än så länge

Då är det nog ingen fara. Tvätta i delar, tex tvätta framdelen först och ha en filt på korset, och så tvärtom.

Tror ni det går bra idag också, ingen sol men ändå rätt vamrt? Ursäkta om jag är nojjig :o :D Om jag tvättar, ser till att göra det lite snabbt, sen på med fleecetäcke (med hel hals), promenera, byta täcke, promenera lite till, sen får han komma in under täcken och äta sin lunch i stallet.

absolut! tvätta på du! Stå bara i lä så det inte är blåsigt! Så känsliga är inte hästar.. =)

Okej :D Nu ska jag ut och skrida till verket :devil: Ska jag ta kort på blötdjuret så vi kan håna honom sen? :angel:

_Runaway_ skrev:
Okej :D Nu ska jag ut och skrida till verket :devil: Ska jag ta kort på blötdjuret så vi kan håna honom sen? :angel:

Hahaha.. ja, ta kort och lägg ut så kan du ju ha det som hot om han någon gång är elak.. hehe...

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 765
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 746
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 090
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar