Dunkar med snoppen

L

Liina89

Vad sysslar min hingst med när han står och dunkar snoppen mot magen när han är lös ihagen..han brukar göra det några gånger per dag men tyvärr inte fått något bra svar,kan ju tyvärr inte fråga honom personligen

Kjam Liina89:rofl:

Sv: Dunkar med snoppen

Hihi, det är hingstars sätt att "onanera" har jag hört. Han myser lite bara :rofl::rofl:

Han onanerar:)

Så gör min oxå ofta, även inne i stallet under rykt och pyssel eller om han bara står och slappar.

men det finns väl valacker som gör så också?
vad gör dom då? för dom har väl inte det "behovet" :D

*kl*

Ena valacken hemma viftar flugor med sin :angel:

Hingsten vi hade en säsong gjorde det också, och han gjorde det av "mysskäl"...

min valack gör också så, fast inte ofta och ja har bara sett de när ja ryktar och borstar o så..

Hihi, det är hingstars sätt att "onanera" har jag hört. Han myser lite bara :rofl::rofl:

det tror jag knappast! hästar har inte sex eller liknande för njutnings skull utan just för att dom har instinkter att fortplanta sig.

av egna erfarenheter så KAN djur också onanera. Och dom gör det för njutningens skull. Men det är inte lika vanligt som hos människor (ifall man inte missar det alltför ofta).
Flera typer av apor gör det regelbundet också. Vissa använder sex för att lugna varandra. Dom visade också det på naturprogram för nåt år sedan.

Min hingst gör så titt som tätt och han var så pinsam att han t.o.m gjorde det under visningen/uppställningen på 3 årstestet :rofl: :rofl: :rofl:

Min valack hade backat in i en majbrasa en gång och stod och gungade fram och tillbaka. Helskönt för snorren! :)

Ps!
Majbrasan var INTE tänd utan bara förberedd. Hästen stod med bara huvudet ute och gungade. Helt fult! Haha!

De gör valacken här hemma oxå :D

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 814
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 152
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar