ylvalill
Trådstartare
I helgen var jag och hämtade hem det hö som pållen skall få äta i vinter. Höbonden hade sagt att han hade 5 ton hö och att det inte skulle vara nåt problem för mig att köpa 2,5 ton av samma parti. Det skulle alltså finnas så det räckte hela vintern till min pålle. Självklart fanns det ingen analys på höet utan det hade jag ju räknat med att få fixa en själv, tyckte inte det var så farligt med tanke på att höet faktiskt skulle räcka hela vintern. Nu visade det sig att bonden inte alls hade några 5 ton hö från samma parti att sälja utan det slutade med att jag fick med mig knappt ett ton hö hem... Då hade jag sorterat bort en hel del balar som var dåliga och trots att det jag fick med mig hem verkade helt ok så är jag inte säker på att jag inte kommer hitta fler "dåliga" balar som måste kastas...
Alltså, jag har nu hö för kanske 3 månader (i bästa fall) istället för till hela vintern (resten får jag försöka få tag i nån annanstans) och helt plötsligt känns det rätt så dyrt att lägga 500 - 600 kr på att analysera det. Hur skall jag göra? Är jag bara dumsnål som inte tycker att det är värt att lägga pengar på analys nu?
Alltså, jag har nu hö för kanske 3 månader (i bästa fall) istället för till hela vintern (resten får jag försöka få tag i nån annanstans) och helt plötsligt känns det rätt så dyrt att lägga 500 - 600 kr på att analysera det. Hur skall jag göra? Är jag bara dumsnål som inte tycker att det är värt att lägga pengar på analys nu?