Hur kommer det sig att vissa människor kan ta direkt i brännässlor utan handskar och inte tycka att det svider eller gör ont?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kommer det sig att vissa människor kan ta direkt i brännässlor utan handskar och inte tycka att det svider eller gör ont?
Teknik! Man måste se var hullingarna är och ta i från rätt håll. Jag brukar dock bli kaxig och misslyckasHur kommer det sig att vissa människor kan ta direkt i brännässlor utan handskar och inte tycka att det svider eller gör ont?
Det går ju att äta brännässlor, jag har läst att de inte bränns i munnen men jag har inte tänkt prova …Hur kommer det sig att vissa människor kan ta direkt i brännässlor utan handskar och inte tycka att det svider eller gör ont?
Du tillagar väl nässlorna först?Det går ju att äta brännässlor, jag har läst att de inte bränns i munnen men jag har inte tänkt prova …
Det låter som en utmaning för Mästarnas Mästare!Du tillagar väl nässlorna först?
Har inte hört om nån som äter råa färska nässlor
Skjuten bakifrån på precis rätt ställe så jag dör omedelbart. Bakifrån så jag inget vet.Om ni skulle bli avrättade vilket sätt skulle ni välja (ja något måste man roa sig med i coronatider). Jag tror nog jag skulle välja giljotinen. Snabbt och antar jag relativt smärtfritt och mycket mindre chans att något går fel. Inte roligt att hängas om inte nacken knäcks direkt, skarprättare, nja, gaskammaren eller lethal injection eller elektriska stolen återigen kan det bli för mycket som kan bli fel och tar för lång tid. Giljotinen går snabbt och man ser ingenting.
Arkebusering känns också sådär och chansen finns att man faktiskt överlever en stund. Nu undantar jag mer historiska sätt som att brännas levande, slängas levande i havet i en säck med katter, bli steglad eller hung, drawn and quartered (ber om ursäkt men vet inte vad vissa heter på svenska). Eller för den delen stoppas in i en bronstjur och sedan långsamt rostas över en öppen eld eller död av tiotusen sår.
Fascinerande hur många sätt mänskligheten har att ta livet av varandra.
Allt på en gång om det går, för då blir ju ”gratisperioden” längre eller rättare sagt du hinner få ut fler uttag under gratisperioden.
Jo de ska väl tillagas men som jag förstod det kan man äta såna små blad färska.Du tillagar väl nässlorna först?
Har inte hört om nån som äter råa färska nässlor
Torkade tror jag inte de bränns, då smular du ner bladen i maten och lägger in det i buntar till djur.Jo de ska väl tillagas men som jag förstod det kan man äta såna små blad färska.
Man kan även torka dem och använda i mat eller som djurfoder, är tydligen mycket nyttigt i dem (är väl därför de bränns ).
Jag brukar få ut läkemedel för drygt 40 000 kr per 12-månadersperiodNope, perioden blir lika lång oavsett.
Den räknas från första inköpet på perioden och när du köpt mediciner för 5 767 kronor har du betalat 2 350 kr för dem oavsett om du ta ut allt första dagen eller sprider betalningarna över hela året.
Jag torkar nässlor både till mig och hästarnaJo de ska väl tillagas men som jag förstod det kan man äta såna små blad färska.
Man kan även torka dem och använda i mat eller som djurfoder, är tydligen mycket nyttigt i dem (är väl därför de bränns ).
Torkade tror jag inte de bränns, då smular du ner bladen i maten och lägger in det i buntar till djur.
Jag brukar få ut läkemedel för drygt 40 000 kr per 12-månadersperiod
Apotek Hjärtat (?) visar på kvittot vad det hade kostat utan subvention.
När man kommit upp i frikort är ju resten utan kostnad, så ju snabbare man får frikort desto fler fria läkemedelsuttag hinner man med under återstående period.
samma för migEtt fullt uttag av mina sprutor är lite över 36 000 kr Det räcker i tre månader.
Jag är bara tacksam att mina insulinsprutor mm är kostnadsfria annars skulle jag komma upp i högkostnadskort på mindre än en månad
samma för mig