@tanten och @athena_arabians rabatterna då? Det borde väl funka?
Jag hade inte gjort det, just pga tungmetallerna. Det är ju inte säkert att man fortsätter ha blommor där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tanten och @athena_arabians rabatterna då? Det borde väl funka?
Jag fick tips nån gång om att använda det för halkbekämpning. Som sådant kanske det funkade men det blev ju inte så kul inne i farstunFinns det något vettigt att göra med stora mängder aska?
Jag hade inte gjort det, just pga tungmetallerna. Det är ju inte säkert att man fortsätter ha blommor där.
Jag är från norra Lappland och har aldrig hört det förut.Fråga. Vet folk i södra Sverige vad "ovanavatten" är? Och vad är rätt uttryck på vanlig svenska?
Det funkar med vanligt tidningspapper med, att fukta med vatten, doppa i lite aska och putsa insidan glaset på kaminer.Min farmor doppade alltid en svamp i aska och gnuggade på glaset på kamindörrarna för att få bort allt från dem.
Hon gjorde även en pasta av aska och vatten och putsade silvret med.
Fast jag fick gnugga satan för att få rent.Det funkar med vanligt tidningspapper med, att fukta med vatten, doppa i lite aska och putsa insidan glaset på kaminer.
Ja, det funkar ju inte precis lika bra som de sprej man kan köpa.Fast jag fick gnugga satan för att få rent.
Bara en gång till nu sen flyttar jag haha
Tycker det fungerar alldeles utmärkt, släpper lätt hos mig.Ja, det funkar ju inte precis lika bra som de sprej man kan köpa.
Har aldrig funkat hur jag än skrubbat. Bäst funkar såna som man skrapar bort smuts från keramisk spishäll med.Tycker det fungerar alldeles utmärkt, släpper lätt hos mig.
Ovanvatten finns med i SAOB, ”vatten som flyter ovanpå annat vatten”.Det är definitivt bondska! Men vad heter det "på riktigt"?
Hur kan det bli tungmetaller i om de bara eldar träd och ris? Uppriktigt nyfikenJag hade inte gjort det, just pga tungmetallerna. Det är ju inte säkert att man fortsätter ha blommor där.
Hur kan det bli tungmetaller i om de bara eldar träd och ris? Uppriktigt nyfiken
Duscha kallt.Jag har en töntig fråga!
Hur kan man få duschdraperiet sluta komma flygande inåt, mot kroppen? Försöker alltid spola fast det mot väggen i båda kanter. Men ändå vill duschdraperiet inte göra något annat än att försöka jaga mig och klistra fast sig mot min kropp
För mig funkar det bäst att göra precis tvärt om, inte klistra fast det mot väggen, utan lämna en glipa i kanten så att luften enklare cirkulerar. Annars gör värmevskillndaden innanför och utanför draperiet att det dras mot digJag har en töntig fråga!
Hur kan man få duschdraperiet sluta komma flygande inåt, mot kroppen? Försöker alltid spola fast det mot väggen i båda kanter. Men ändå vill duschdraperiet inte göra något annat än att försöka jaga mig och klistra fast sig mot min kropp
Dåligt rådDuscha kallt.
Kanske kan testa! Lite tveksam till att det funkar, draperiet är liiite kort och brukar lossna från väggen, ändå vill det klistraFör mig funkar det bäst att göra precis tvärt om, inte klistra fast det mot väggen, utan lämna en glipa i kanten så att luften enklare cirkulerar. Annars gör värmevskillndaden innanför och utanför draperiet att det dras mot dig
Haha jag gör ibland också det, särskilt om jag egentligen är riktigt trött och borde gå och lägga mig.Varför fastnar man (jag i alla fall) så lätt framför gamla, bara halvbra, filmer som man sett massa gånger och kan handlingen nästan utantill?
Crocodile Dundee går just nu på kanal 12 om någon är intresserad...