Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska köpa ny häst snart och ägaren hittar inte passet. Förhoppningsvis kommer det fram innan hästen ska säljas, men om det inte skulle göra det så måste det fixas ett nytt pass.
Undrar om ni vet vad det kostar att fixa ett nytt pass?. Ingen dublett är uttagen hittills.
Det kostar 1750 inkl moms för att få ut en dubblett av passet. Den kostnaden debiteras den som står som registrerad ägare på hästen. Så se till att få det gjort innan du köper hästen alternativ få den summan avdragen på priset på hästen.
Vet inte men jag har aldrig sett att det skulle finnas någon begränsning på hur många man kan få ut. Det är ju trots allt så att hästen behöver sitt pass och lagstiftningen säger att den ska ha det. Så man bör kunna få ut flera.
Okej, men rimligtvis borde det kosta mer och mer för varje.
Jag har aldrig hört tals om någon som slarvat bort sitt pass mer än en gång så det kanske inte händer så ofta att det utfärdas många .
Jag beställde dubblet till min märr, importerad från italien och hade bara hennes italenska pass, men ville ha ett svenskt då det känns lättare att ha med när hon startar.
"STC:s avgift för utfärdande av hästpass till redan registrerade hästar är 450 kr inkl. moms och uttages via hästägaravräkning,
dubblett 1 750 kr (från 060101 och även vid förtur, inkl moms)."
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.