Grus är 2-60 mm. Större gruskorn (utan sand emellan) är kanske inte helt önskvärt att låta dem stå på några längre stunder. Åtminstone min individ hade jag nog behövt lägga helsulor på för att undvika hovproblem då hon spenderar många timmar vid utfodringsplatsen och prompt ska hitta och dammsuga upp varenda litet korn från maten. Nu har jag sämre koll på
@TinyWiny hästars hovar iofs, de kanske hade grejat det bättre än min. Med det finare gruset är det nog svårt att undvika sand eller fint grus a la landa i tarmen-storlek iom slipning/kross av materialet med belastningen. Ffa när de, om jag förstår det rätt, även tar med sig material från övriga delar av hagen. Det lär bli ett väldigt spolande av mark vilket kanske inte helt önskvärt efter senaste årens torrsomrar med bevattningsförbud
Det hade kanske funkat på en plats som inte är så attraktiv som just en foderplats är men till en häst som redan dragit på sig sandkolik av den kalibern är det nog värt att vara lite extra försiktig och därmed se sig om efter annat alternativ.