Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte säker på att jag känner någon som inte har lite utländskt påbrå i sig någonstans i släktträdet oavsett om man är blåögd eller brunögd.Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Jag är numera gråhårig, men jag har hela mit liv varit brunhårig och riktigt mörkt rådjursbruna ögon och jag är så helylle-etniskt svensk som det går att vara... både morfar och min farbror har forskat, bakåt...Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Ingen aning, håller inte koll på ögonfärg och ursprunglig hårfärg på folkKänner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Finnar är genetiskt närmare kareler och ester, svenskar är genetisk närmare britter och tyskar. Så är det genetik (ögonfärg) vi funderar över är inte finnar och svenskar så nära varandra som man kan tro.Ja. Eller ja, nån med finskt påbrå, men misstänker att det räknas som nära nog svenskt i sammanhanget?
Och förutsätter att det är de närmaste generationerna frågeställningen utgår ifrån.
Jag har själv ”bruna” ögon (ljusbruna med gula och lite gröna inslag), men det är ju inte genetiskt brunt även om jag ser brunögd ut, så antar att det inte ingår (så långt bak jag känner till släkten är det enbart personer födda i Sverige).
Jag har bruna ögon, rätt mörka, och brunt hår. Har gjort dna-test som visade på 82% finskt ursprung, 16% Sverige och Danmark, 2% Norge.Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Konstig fråga varför undrar duKänner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?
Känner du någon som är svensk (som iaf inte vet om att de skulle ha utländsk påbrå) som har bruna ögon? Kanske till och med brunt hår med bruna ögon?