Drunknad häst fastnade

Sv: Drunknad häst fastnade

Men fy fan! Om nu inte myndigheterna vill ta hand om den så får väl ägaren göra det?? Hur nonchalant får man vara???

*skrämmande* att de inte tog upp den från början.
även om det var is.. kanske va lättare då än nu.

*det luktar säkert ingenting alls...*

Gud så sjukt!....att inte någon tar upp hästen, även om ingen har ansvar för det så kan de väl se till att ta bort den!....konstigt att inte ägaren har tagit upp den ur älven, jag menar det hände i december!!

Asså jag menar vad 17! Döda valar och annat "exoktiskt" ska bli förstasidestoff och där är det så otroligt viktigt att allt går rätt till med instanser och diverse...Men en häst som ligger halvruttnad med hela buken blottad mot folk stora som små (!!!!) vill ingen ta i?? För 17 häll diesel eller nåt annat på den och tutta på då så att kroppen försvinner åtminstone, så får väl fiskarna ta resten under vattnet, men att låta hela kroppen ligga där helt osynligt är så osmakligt att man kräks !!!!!!!!!!!!!!!

Men gud så fruktansvärt, att ingen gör något :eek: :eek: :eek:
Hur svårt kan det vara. Trevligt att köra på en död häst på båtturen :crazy:

Som ägare så får man faktiskt se till att få bort hästen ur vattnet!
Det är väl bara att ragga ihop lite folk som man känner!Nå´n borde ju kunna hjälpa till
Tycker det är jätte dålig stil och otroligt nonchalant :devil: som
ägare och tro att "det ska lösa sej" så småningom FYYYY

*knapplån*

Totalt vidrigt och respektlöst mot djuret :cry:

Fy fan vad äckligt!! en död älg är en sak, men en död häst och dessutom selad och allt känns väldigt olustigt, tänk om den skulle flyta iland nånstans!
Gud vilka spykänslor jag får.
Fast själv skulle jag inte vilja ta upp den ändå, den måste ju stinka av bara sjutton, den har ju legat i flera månader.

Så otroligt, jävla respektlöst! :mad: :mad:
Fy fan vad arg jag blir.

Skulle det vara min häst skulle jag inte kunna sova en blund förrän jag visste att den var uppe. :cry:

Fyfan vad äckligt, när det är kallt är det ju en sak, men nu när det är varmt och solen ligger på...Fyfan...

Tycker att de är så respektlöst mot hästen att ja blir alldeles tårögd. :cry:
"hästen är en tjejs bästa vän"
Om de där hade varit min häst hade ja haft så fruktansvärt dåligt samvete om ja inte letat upp hästen under veckan efter att olyckan hade hänt!! Men att låta ligga den till nu? Aldrig!! :mad:

Precis månar man om sin häst i livet så borde man väll göra det även då den är död.
Hästen ställer upp så mycket för oss på alla de sätt och vis så åtminstånde är den väll värd besväret att tas om hand på ett ordentligt sätt efter sin död :mad:

Men fy fan vad äckligt. Att ingen kan ta sitt ansvar & ta upp hästen, den har ju legat där i ½ år. :crazy:
Att alla bara skjuter över ansvaret på varann, fattar inte...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka