Droppar ur näsborrarna?

tictac

Trådstartare
Hej

Jag såg idag att det droppar vätska ur min hästs näsborrar. Det ser ut som vatten, klart och rinnigt. Han brukar alltid vara ganska fuktig i näsborrarna, veterinären har förklarat för mig att tårkanalerna mynnar ut i näsborrarna. Men så här mycket har det aldrig droppat innan.

Någon som varit med om liknande? Kan han vara allergisk mot något? Irriterad i tårkanalerna?

Jag skall ringa vet på måndag, men om någon varit med om något liknande så får ni gärna dela med er av er erfarenhet!

Sv: Droppar ur näsborrarna?

så länge den är klar och inte trög har jag fått lära mig att det inte är nån fara .. skulle inte ta dit en vet. för en sån sak .. om det inte forsade ut villsäga.

säääkert bara lite sommar/pollen snuva skulle jag tro

Nej, den är klar och inte trög, så förkyld tror jag inte att han är.

Jag hoppas ju att veterinären säger att det inte är någon fara, så att h*n inte behöver komma ut, men jag vill ju ändå kolla.

min foderhäst droppar det lite klar vätska ur näsan på när han jobbar verkar inte bry sig om det nåt spec...
tror det är lite som med oss att näsan kan rinna...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 484
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 263
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama