drop in hundutställningar

W

whyme

När min vuxna hund var valp (6 år sedan) fanns en del drop in hundutställningar, bla på årsta gärdet, man behövde inte vara medlem i skk och det var inga registrerade utställningar på det sättet, men ändå seriösa och väldigt mysiga dagar, o sen fick man ju ett utlåtande på sin hund också från en domare.

Finns dessa kvar?
Hur får man reda på vart, när, hur isf?

Sv: drop in hundutställningar

Jag tror inte det finns dropp in utställningar kvar.
De är utbytta till de inofficiella utställningarna.

Sv: drop in hundutställningar

När min vuxna hund var valp (6 år sedan) fanns en del drop in hundutställningar, bla på årsta gärdet, man behövde inte vara medlem i skk och det var inga registrerade utställningar på det sättet, men ändå seriösa och väldigt mysiga dagar, o sen fick man ju ett utlåtande på sin hund också från en domare.

Finns dessa kvar?
Hur får man reda på vart, när, hur isf?

Hej! :)
Reglerna http://www.skk.se/pdf/regler/inoff_utst04.pdf ändrades för några år sedan.
De ny reglerna säger att om en Länsklubb (SKK) anordnar en utställning så krävs det föranmälan och om en special/rasklubba arrangerar så krävs det föranmälan av andra raser än special/rasklubbens ras/raser. Det är fritt fram för special/rasklubbar att arrangera "Drive-in" för sina egen/egna ras/raser.
/Camilla

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 517
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 507
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 141
Senast: Jakobine
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 742
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka