sommarminne
Trådstartare
Har hittan hästen med stort H nu när jag letar efter ny häst och jag är helt nerkärad! Problemet är nu att dom för två år sedan upptäckte att han har pålagringar men han har varit ohalt i två år nu. han är riden i 3-5 dagar i veckan och tanken är att jag enbart till ha honom som dressyrhäst. (dvs. mycke markaebete i skog och mark och träning på bana en till två gånger i veckan)
jag ska få se papper på vetinärens utlåtande om benen men enligt ägaren ska veterinären ha sagt att det inte är några större fel på honom och att man kan räkna med de på en häst i den åldern. Hästen ifråga är 13 och har gått FT tidigare.
hur hade ni resonerat? som sagt hästen är kanonfin och speciellt för de priset. hade ni vågat chansa? eller ska man backa av?
jag ska få se papper på vetinärens utlåtande om benen men enligt ägaren ska veterinären ha sagt att det inte är några större fel på honom och att man kan räkna med de på en häst i den åldern. Hästen ifråga är 13 och har gått FT tidigare.
hur hade ni resonerat? som sagt hästen är kanonfin och speciellt för de priset. hade ni vågat chansa? eller ska man backa av?