Drogad katt, hur länge sitter det i?

Tenny

Trådstartare
Jag var hos veterinären med min lilla kille idag, han hade varit i slagsmål och fått ett fult bitsår på ryggen som behövde dräneras. De satte in en dränerslang som ska plockas ut på fredag, men allt hade gått som det skulle och de trodde att det snart skulle vara läkt igen.

Klockan fyra var jag och hämtade honom. De sa att han var väldigt borta och att jag skulle låta honom sitta i buren ett par timmar innan jag släppte ut honom i huset (han bor för tillfället i mitt rum, tills såret är bättre). Nu är klockan snart nio, och han är fortfarande väldigt påverkad. Han kan inte gå ordentligt utan släpar ett bakben efter sig (såret satt långt fram på ryggen) och skriker något hjärtskärande :cry: Vi har varit med om det här några gånger förut, men jag kan inte minnas att det suttit i såhär länge.

Snälla kan någon lugna mitt oroliga mammahjärta lite? Som det är nu kommer jag inte våga sova inatt innan, och jag känner mig så orolig över att nått ska ha gått fel :cry:

Ring veterinär och rådfråga? Jag kastrerade min hona förra veckan. Hon opererades runt lunch sa veterinären och hon var påverkad fram till senare kväll kan man säga. Hon var frusen och vinglade. Det som känns lite skumt med din är ju om bakbenet inte funkar alls...

Kände igenom honom nu tillsammans med min pappa och han känns svullen i benet han släpar, högt uppe vid låret(?). Han kan inte röra benet och reagerar inte när man rör det nere vid tassen. Skulle ringa kliniken om det inte vore så att de har stängt nu..

Känns som det finns tre alternativ:
1. Han har ett tillsår som ingen upptäckt innan, vid bakbenet. Känns inte alls troligt då han inte visat något tidigare idag?
2. Någon närv har hamnat i kläm när de la dit dräneringslangen?
3. Någonting har hänt med benet medan han var på kliniken :cry:

Nu har jag pratat med en veterinär från Bagarmossen, som tyckte att vi skulle avvakta till imorgonbitti. Blir det sämre under natten får vi åka in dit, men annars vänder vi oss till den första kliniken imorgon och ser vad de säger. Jag håller alla timmar och tår för att det ska vara bra imorgon, eller att det iallafall inte ska vara något allvarligt:cry:

Jag hoppas att det löser sig och att han verkar må bättre imorgon. Skönt att du fick tag på en veterinär att rådfråga. Uppdatera gärna med hur det går för din kisse :).

Jag satt uppe med honom hela natten, bar honom mellan sängen, kattlådan och hundbädden han fått låna från sin bästa kompis. Det blev varken bättre eller sämre under natten, benet släpade fortfarande efter honom, och på sekunden när klockan slog åtta ringde jag kliniken och vi fick komma direkt. Jag är otroligt lättad över att bo granne med kliniken..

Iallafall, de började med att tempo honom, men ingen feber. Hjärtat lät också bra, men han var lite "torr" vilket inte är konstigt eftersom han inte velat äta eller dricka. Veterinärerna var ungefär lika förvirrade och förvånade som vi och visste inte riktigt vad de skulle tro, men de får behålla honom under dagen för att ge dropp och smärtstillande, och de ringer mig så fort de har några nyheter om va det är som är fel.

Jag ska skruva upp ringsignalen på maxnivå och försöka ta igen några timmars sömn. Idag är jag ledig men den turen har jag inte i morgon, tack och lov är en annan familjemedlem hemma då och kan se efter honom om han fått komma hem.

Min älskade lilla katt :cry:

Veterinären ringde precis. Han har blivit sämre under dagen och tappat pulsen helt i benet. En blodpropp tydligen. Allt på grund av dräneringen av det där jävla lilla såret på ryggen. Urusel prognos, man kan försöka operera men de trodde inte att det skulle ge någonting. Rekommenderar istället avlivning.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min fina fina katt, åtta och ett halvt år har vi haft varandra. Den underbaraste katt jag någonsin träffat, och så ska det sluta såhär. Fan för bara ett dygn sen var han ju hur pigg och glad som helst

Veterinären ringde precis. Han har blivit sämre under dagen och tappat pulsen helt i benet. En blodpropp tydligen. Allt på grund av dräneringen av det där jävla lilla såret på ryggen. Urusel prognos, man kan försöka operera men de trodde inte att det skulle ge någonting. Rekommenderar istället avlivning.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min fina fina katt, åtta och ett halvt år har vi haft varandra. Den underbaraste katt jag någonsin träffat, och så ska det sluta såhär. Fan för bara ett dygn sen var han ju hur pigg och glad som helst

Men NEJ vad ledsamt!
Hoppas verkligen att det går att fixa på något vis.
Jag och min sjukling (med brutet lårben) håller våra tassar och tummar för din katt

Han är borta nu, det fanns inget att göra. Han hade så ont trots att han var helt neddrogad, och chansen att genomföra en lyckad operation var otroligt liten. Min alldeles finaste ängel. Jag visste att han skulle dö förr eller senaste, såklart, han började bli lite till åren. Men att lämna in honom hos veterinären för att dränera en liten, okomplicerad böld och så slutar det såhär? Nej, det är inte rättvist

Usch vad hemskt! Stackars lilla kisse att det skulle sluta så illa :( Nu slipper han iallafall ha ont! Styrkekramar!

Åh fy... Att bara ett litet sår kan utveckla sig så att han inte kunde fortsätta att leva :(. Massor styrkekramar till dig ❤️

Han är borta nu, det fanns inget att göra. Han hade så ont trots att han var helt neddrogad, och chansen att genomföra en lyckad operation var otroligt liten. Min alldeles finaste ängel. Jag visste att han skulle dö förr eller senaste, såklart, han började bli lite till åren. Men att lämna in honom hos veterinären för att dränera en liten, okomplicerad böld och så slutar det såhär? Nej, det är inte rättvist

Det är verkligen inte rättvist - så ledsen för din skull!

Jag har aldrig varit aktiv här på buke, och trots att jag läst oändligt många trådar om såväl roliga som tråkiga saker hade jag aldrig kunnat föreställa mig att det kunde hjälpa så mycket att dela sin oro och sorg här. För det har hjälp mig. Visst gråter jag fortfarande, allting känns helt för jävligt, men för någon som mig som har svårt att prata känslomässigt i verkligheten har det varit ovärderligt att kunna skriva av mig här inne få fina buke. Jag känner inte er, ni känner inte mig och ändå ägnar ni tid till att gå in här och dela min sorg. Tack allihopa, ni är underbara :love:

Jag har inte riktigt förstått det än, jag sitter fortfarande och väntar på att han ska hoppa på dörrhandtaget för att han vill komma in, att han ska möta mig ute när jag kommer hem och sträcka sig efter mig på bakbenen eftersom han vill upp i famnen. Tänker också på vår hund som förlorat sin bästa vän och förebild, hon var bara en valp när hon kom till oss och Katten har lärt henne allt hon kan, inklusive att "spinna" och hoppa upp på köksbordet precis som han gör. Fina Katten, han var så älskad av alla som träffat honom. De sa de på kliniken idag, att det inte fanns minsta ont i honom. Hur ont han än hade, hur förvirrad och rädd han än var.. Älskade pysen.

katten_54490c6d9606ee1113c9040a.png

Men åh, vad fin han är din kattkille. Jag förstår vilken smärta du känner, men det enda som kan trösta är att han hade fina år med dig och hunden. Du har rätt att sörja, att gråta och bryta ihop. Låt ingen någonsin säga till dig att 'det är bara en katt.'

Många kramar till dig och hunden och trösta med att ni iallafall har varandra! :cry:

Åh nej, så hemskt :( tänk att något så futtigt kan vara så farligt. Jag beklagar verkligen, han ser ut att ha varit en jättefin katt!

Liknande trådar

Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 972
Senast: Bluefish
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 478
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 870
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama