Drömmer era barn "mardrömmar"?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Ett av mina barn är av den aktivare sorten i vaket tillstånd. Ibland händer det att h*n vaknar och antingen är ledsen eller pratar "rapakalja" - är antagligen inne i drömmen fortfarande.

Någon med samma problem och vad gör ni?
 
Sv: Drömmer era barn "mardrömmar"?

Ja, mina barn drömmer mardrömmar ibland.
När de vaknar och gråter så brukar jag försöka väcka dem lite mer och hitta något kul att prata med dem om, så att de får något annat att rikta in tankarna på. T.ex om vi gjort något speciellt på dagen eller om de ska få rida dagen efter och kan se fram emot det.
 
Sv: Drömmer era barn "mardrömmar"?

Jag försöker ju också väcka, men ibland är det svårväckt. Ska väl tillägga att jag inte är speciellt orolig över detta, men man undrar ibland vad som rör sig i huvudet på barnen.

Det av mina barn som är av den lugnare sorten har aldrig drömt mardrömmar och vaknat lika mycket.
 
Sv: Drömmer era barn "mardrömmar"?

Min 12 åring kan drömma rätt bra och vi brukar tex. undvika läskiga filmer .
Vaknar hon brukar vi sätta på en cd skiva med sagor.

Men jag brukar inte väcka henne då hon drömmer om samma dröm igen om hon somnar för snabbt efter att jag väckt henne i en dröm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 970
Senast: super
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp