S

stina

har problem med drivningen ,,,,han vill inte bara står hur ska jag få han att röra på sig....får hålla på väldigt länge innan han tillslut rör på sig blir typ ett varv sen står han igen,rakställer sig mot mig sen står han bara som en sten stod

Sv: drivning

låt han få smaka på sin egen medicin. stanna du. och stå stilla. stå så pass länge så att han tröttnar. när han vill gå så tvingar du honom att stå kvar. gör alltså om det så att det blir du som säger att han ska stå stilla, och stå stilla. det kan ta lång tid men det är värt det. hade en häst som gjorde detta mitt under ridturen ibland. stod som om att hon var fastvuxen. om hon rörde sig så var det bakåt och ner i diket. var bara att vänta ut henne. du kan ju prova iaf. hoppas du förstår vad jag menar... Lycka till!

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 266
Senast: EZMK
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama