Dandylinn
Trådstartare
Stallägare där ute, finns det någon/några som skulle kunna dela med sig av vad det ungefär kostar att driva ett stall, både månadsvis samt årsvis? Dela gärna med er om alla utgifter ni har på ert stall och hur ni får det att gå runt..Har själv försökt leta reda på exempel, men det verkar omöjligt
Kunde ni ta in hyresgäster direkt, eller var ni tvugna att ställa i ordning stallet först - kostnader på det?
En av mina stora drömmar är att en dag äga egen gård, med eget stall samt ha hyresgäster.
Ett lagomt stort stall med max 15 platser vore perfekt, både box och lösdrift.
Det jag är nyfiken på är själva driftskostnaden på stallet som det är med el, reparationer mm och kanske tillhörande hagar, ridbana, beten etc.
Sedan andra saker så som strömedel, foder.
Annat som kostar?
Vad erbjuder ni och vad är det kostnader på det i inköp? Går det jämt ut eller med vinst så som ni önskar?
Försöker få ett perspektiv på om man kommer att ha råd eller inte..bara som hästägare vet man ju hur mycket saker kan kosta
Hur har ni beräknat hyran för att få det att gå runt?
Lever ni på erat stall och dess inkomster om det finns, eller är det bara en hobbyverksamhet?
Kunde ni ta in hyresgäster direkt, eller var ni tvugna att ställa i ordning stallet först - kostnader på det?
En av mina stora drömmar är att en dag äga egen gård, med eget stall samt ha hyresgäster.
Ett lagomt stort stall med max 15 platser vore perfekt, både box och lösdrift.
Det jag är nyfiken på är själva driftskostnaden på stallet som det är med el, reparationer mm och kanske tillhörande hagar, ridbana, beten etc.
Sedan andra saker så som strömedel, foder.
Annat som kostar?
Vad erbjuder ni och vad är det kostnader på det i inköp? Går det jämt ut eller med vinst så som ni önskar?
Försöker få ett perspektiv på om man kommer att ha råd eller inte..bara som hästägare vet man ju hur mycket saker kan kosta
Hur har ni beräknat hyran för att få det att gå runt?
Lever ni på erat stall och dess inkomster om det finns, eller är det bara en hobbyverksamhet?