Dricker ovanligt mycket.

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Stallflicka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 894
S

Stallflicka

Tjo!
En liten fråga hära..
Stallkatten, som är 20+ dricker ovanligt mycket. På morgonen när man kommer till stallet kan han dricka flera skålar.
Vad kan det bero på?

Sv: Dricker ovanligt mycket.

Vill inte skrämma dig men min katt dog i somras, proverna visade usla lever/hjärtvärden. Han drack otroligt mkt sista månaderna.

Drickandet brukar bero på levern men kan också vara diabetes. [Det ena värre än det andra...]

Ring genast och beställ tid hos veterinär! Kram

Som ovanstående skriver så är det veterinären som gället. Vad det än är så är det inte en vidare trevlig död den har framför sig.

Okej. Lät inte roligt!! :(

Senast ändrad av en moderator:

Jo,du kan ringa kommunens djurskyddsinspektör om kattägaren inte sköter om sin katt och ger den den vård den kräver vid detta tillfälle.

jag ska säga att katten behöver kollas hos veterinär.. :( :idea:
men tack för tipsen allihopa om vad det kan vara!

Liknande trådar

Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
415
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 820
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • FÅRtråden