Dricker inte??

P

Panter

Vad gör man om hästen inte dricker??:confused: Hon går ute i stora hagar varje dag och äter lite gräs, kan det vara vatten i dt? Men hon äter ju även hösilage så lite tröstig borde hon väl bli??:confused: Inte druckit sen i sommras.. Har en tunna med bra vatten som jag byter ofta, smakat själv och dt smakar bra.. Har även försökt med vatten i hinkar men hon dricker inte i alla fall??:confused:

Men hon lever ju och kissar mycket, men jag fattar inte hur hon kan göra dt när hon inte dricker??:crazy:

Sv: Dricker inte??

Dricker hon inne?
Hösilage innehåller ju mer vatten än vanligt hö så får ju i sig en del genom det...
Du kan ju prova med betfor vatten, står i nån tråd på forumet, det blir ju sött och gott....

Är det värre nu under vintern hade jag provat ljummet vatten.
Mina älskar sitt 15-gradiga vatten nu när kylan kommit. De dricker ca 15 liter var inne, och när de kommer ut går de direkt till sitt ljumna vatten och surplar i sig, trots att de fortfarande har vatten kvar i sina hinkar inne.

Att hälla i salt i kraftfodret brukar också hjälpa.

Dricker inte inne heller, Ljummet eller kallt spelar ingen roll... Häller jag salt i maten äter hon inte..

Fler tips?

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: Kristall10
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 087
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 555
Senast: amsway
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar