dricker de inte? ?

Linnea_

Trådstartare
Jag har två hästar och framförallt den ena är alltid jättetörstig när jag tar in dem för ridning. Jag har sett Att de dricker och håller vattnet fräscht.:(

Sv: dricker de inte? ?

Kolla så att inte vattenkaret kommer i kontakt med eltråden. Det har hänt mig en gång, kunde inte fatta varför hästarna inte drack ur ena baljan, tills jag själv stack handen i vattnet när strömmen var på...

Annars kan det vara så att de tycker bättre om vattnet som finns i stallet om du tar vatten från annat uttag till hagen.

Sv: dricker de inte? ?

Det misstaget gjorde jag:o:banghead: men sen flyttade jag karet och jag har sett att de dricker nu. Och det ska vara samma vatten, ledningen fortsätter genom stallet till kranen där jag tar vatten till hinkarna.:confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 110
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar