Dressyrtävling o. -procenten? :D

P

piupau^^

Hej! För de första HUR räknar man ut dressyr procenten? :P O. sedan, jag har ridit en längre tid, haft en häst i ca 1 o. ½snart :) Jag har tävlar i Lätt C:2, placera mig o. kom andra :D Nu, snart, är de tävlingar i grannstallet o. ja undrar om jag kanske kan fara i K.N. Special? Vill jätte gärna tävla, eftersom de blir den sista dressyrtävlingen innan hon får föl <3 Vad tycker du om K.N. Special? Finns de några "krav" på de? Hästen är ganska lätt riden :)

Sv: Dressyrtävling o. -procenten? :D

för räknar man ihop poängen och där de o koeff räknar man de högsta sen dividerar man den summan på totalsumman på programmet

för räknar man ihop poängen och där de o koeff räknar man de högsta sen dividerar man den summan på totalsumman på programmet

Koeff?? Men skall man räkna bara ridvägen eller oxå dom där "detaljera"?

Säj att du rider LC:2 och får 170 poäng. Maxpoäng för LC:2 är 280 poäng. Då delar du 170 med 280. 170 / 280 = 0.6071428 Din procent är 60.71. Vad K.N Special är har jag ingen aning om, måste vara "internt" för just den tävlingen, det finns ingen klass som heter så av de officiella tävlingsklasserna.

Okey, tack för alla svar :D Men om du går in på finska google o. söker på K.N Special så finns. Mn de e ju sen i finland xD

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Kristall10
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar