Dressyrstövlar

trolltindra

Trådstartare
Rådfrågar här!
Sitter i den del av norrland som har typ 0 affärer med ridstövlar. Har även inga standardmått på benen förstås heller. DVS att det blir till att beställa nya stövlar.
MEN nu vill jag kolla om det bara är att vänta tills Friends som jag hoppas komma på i höst och hålla tummar och tår att det finns lite att se där.
Har köpt nya Cavallo inte den värsta dressyren för ca 15 år sedan. Men eftersom det blev avel istället så blev de inte att jag gick in dem. Nu kämpar jag dock med dem för att jag nu tagit mig upp i sadeln och självklart så är det tävling om 3 veckor...
Tycker dock att de är lite för stela på insidan och känslan mot hästen blir lite "tappad". Har nu mest ridit i jodpurs och chaps.
Är det Petrie som har de som har närmast kontakt med hästen? Tips på annat märke?
Åker Örnsköldsvik - Askersund v 30 alt 31 och funderar på att stanna på någon shop neröver.

Liknande trådar

Utrustning Jag rider inte för tillfället men hade tänkt börja spara pengar och leta efter nya ridstövlar tills jag ska börja igen. Jag har ett par...
Svar
1
· Visningar
1 518
Senast: stjarnfrugt
·
M
Utrustning Hej! Min syster ska köpa sig ett par nya ridstövlar då hade hon tänkt och ville ha lite råd och tips här ifrån Buke. Hon har sedan...
Svar
10
· Visningar
1 702
Senast: Mizzeh
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa ett par ordentliga ridstövlar. Tanken är att framför allt ha dem till dressyrträningar (och tävlingar, om...
Svar
16
· Visningar
5 529
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 850
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar