Dressyrstövlar

Gabriol

Trådstartare
Behöver tips på bra och prisvärda dressyrstövlar! Är på jakt efter stövlar som går att måttbeställa, dressyrmodell men inte alltför hårda, helst bruna. Gillar modellerna som har snörning framtill.

Vad letar jag efter? Vad har ni för stövlar? Gärna bilder! :)

Behöver tips på bra och prisvärda dressyrstövlar! Är på jakt efter stövlar som går att måttbeställa, dressyrmodell men inte alltför hårda, helst bruna. Gillar modellerna som har snörning framtill.

Vad letar jag efter? Vad har ni för stövlar? Gärna bilder! :)
Jag har ett par bruna med snörning från Hööks. Liknar BIA-stöveln som jag hellre hade velat ha men då jag köpte en ny dyr sadel nyligen fick de bli budgetstövlar. Helt ok kvalitet!
20151230_190456_zpswiz0swlm.jpg

Jag kom över ett par bruna De Niro förra året på rea. De var inte måttbeställda men är lagom i längd för mina korta ben i storlek 37 (jag har 39 vanligtvis). Bra stövlar, jag har inte ridit in dem riktigt ännu av olika anledningar. Annars kör jag Hööks trento-stövlar till vardags och är väldigt nöjd med dem.

Tyvärr är det ju bara dyra märken som erbjuder måttbeställning, och det kostar ca 1000 kr extra. Märkenas budgetmodeller går heller inte att måtta så hur du än vänder på det kommer det bli dyrt. Är du säker på att du behöver måtta? Kolla i Petries och Cavallos måttabeller, de har massa olika stl!

Kan tillägga att Ulrika Strindinge måttar alla stövlar och ligger ett par tusen billigare i pris. Och nej jag är inte sponsrad:D:D

Jag hade köpt ett par Bia utan extra hårt skaft, Celeris stövlar är FANTASTISKA och man får väldigt mycket för pengarna.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
907
Senast: Ajda
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
647
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
708
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama