Dressyrstaket

HubbaBubba

Trådstartare
Hej,

Vi håller på och bygger nytt ridhus m 20x60 paddock.

Frågan nu är om man måste ta till lite extra bredd, så att det får plats ett dressyrstaket.

Räcker inte sargen som staket ?

Måste det vara dressyrstaket.

Kommer inte vara tävlingar i några höga klasser.


// Hubba
 
Sv: Dressyrstaket

I mina ögon så använder man dressyrstaket om ridbanan inte håller rätt mått enligt vad klassen kräver. Inte bara för att. Ni kommer behöva staket på kortsidorna när klasser ska ridas som går på 20x40 bana. :)
 
Sv: Dressyrstaket

Sargen räcker som staket:). Men tänk på att domaren måste få plats, så göra antingen banan 1,5 meter längre eller ett bås inne i sargen med plats för domaren.
 
Sv: Dressyrstaket

Vi har liten läktare på kortsidan . Man ser hela ekipaget hela vägen pga att vi har 3 M utrymme bakom sargen på den kortsidan dvs läktaren befinner sig "bakom" ridbanan och då ser man hela ytan .
Dock så ska man ha både domare och publik där blir det tämligen trångt ;)
 

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 984
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 138
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 910
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp