Dressyrspö på framhoppning??

E

ekonomisk

Min dotter ska ut och tävla imorgon för första gången. Hennes ponny är lite svår att få igång och frågan är om hon får använda dressyrspö på framhoppningen? Det är lättare att driva henne då och sedan byta till hoppspö senare.

Sv: Dressyrspö på framhoppning??

Har lov til det i Norge tror jeg.. Har hvertfall sett det på oppvarming her..

Tack för ditt svar. Jag trodde att man fick det, men sen sade en tjej att hon inte trodde det???
Tja, de får väl säga till:banana:

Nej, det får man inte! Spöet får vara max 75cm, det gäller överallt på hopptävlingen.

Spöet får max vara 75 cm, gäller på hela tävlingsområdet, enligt TR

Det är inte tillåtet i Sverige. Maxlängden 75 cm gäller på hela tävlingsområdet.

Edit: var visst ett antal som hann före...

Ok...så då är det förbjudet att använda längre spö på framhoppningen? Attans!!!
Tack för svaret.

Okey, da er det sikkert det samme her også, men med endel sløve dommere og regelbrytende ryttere...
Men hva du bruker på trening utenom stevne er jo opp til deg, så kunne kanskje hjelpe å bruke dressurpisk på trening og maxad sprangpisk på stevner? 75 cm er jo litt langt det også, så er jo mulig du får samme effekten av det..

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: MML
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka