Corax
Trådstartare
Åh, jag önskar att det kunde vara nått liknande med min men hon börjar ju i samband med vinterpälsen samt att hon går på lösdrift. Misstänker att det kan vara en kombo av päls, hormoner och icke fast underlag...@Corax Apropå annorlunda häst på vinterhalvåret så är Divan likadan.
Så fort man ställer om klockan så slutar hon gå i ett hörn i ridhuset för där finns det varulvar. Hon vill döda alla som kommer inom 5 m radie i ridhuset och är het som ett strykjärn. Blir hetare och hetare ju mer man rider.
Jag har kliat mig i huvudet varje år. Det är ju helt orimligt att ett hörn blir läskigt bara för att man ställer om klockan liksom men det är helt sant. Det har varit så varje år.
Jag brukar kalla hennes alter ego för VinterDivan.
Nåväl nu ställde vi ju om klockan och hon går fortfarande i hörnet...... och jag tror jag kommit på vad det är. Det är att hon får gå in så tidigt från hagen på vintern. vår/sommar tar jag och en stallkompis själv in när vi kommer runt 18 men på vintern får hon komma in med de andra runt 14.30-15.30 beroende på när solen går ner MEN i år har vi fortsatt att ha våra hästar ute fast det är mörkt och tar in själv och hon går ju fortfarande i hörnet så.......
Hon har förövrigt varit ohalt sedan hovslagaren la om skon.
Avrundar med en häftig upplevelse på uteritten idag. Mitt i en uppförsbacke på ett gammalt hygge stannade hästen då hon hade fått syn på en älg femtio meter vid sidan av oss. En tjur med jättestor krona och Vitt huvud. Så himla vacker och mäktig!!! Häst och älg stod och tittade på varann och jag försökte få igång mobilkameran men hann inte innan älgen vände och lufsade iväg. Owao!!