Dressyrsnack nummer 18

*tar sista*

Jag tror att vi kommit till vägs ände. Även om min häst verkar ha (för mig) helt smärtfria dagar och kan ridas därefter så går det alldeles för upp och ner, vilket jag mår oerhört dåligt av och jag känner att jag har depressions-tendenser (att genomgå cancer var en klackspark, det här är tortyr 😅).

Jag har nog också bestämt mig för att jag vill ha häst direkt men har absolut inte råd att köpa något just nu. Ev kanske jag får ut 60' på försäkring men det är högst osäkert.
Så jag Tror att jag tänkte försöka hitta en utbildningshäst en stund så jag kan spara lite pengar men ändå 'få hålla igång'. Nu är jag väl ingen ryttar-stjärna direkt men jag kan jäkligt mycket.
Om ni hör någon som vill ha sin häst tränad och ev tävlad så får ni gärna tipsa.
Annars, vart annonserar man bäst om en sån sak?

*tar sista*

Jag tror att vi kommit till vägs ände. Även om min häst verkar ha (för mig) helt smärtfria dagar och kan ridas därefter så går det alldeles för upp och ner, vilket jag mår oerhört dåligt av och jag känner att jag har depressions-tendenser (att genomgå cancer var en klackspark, det här är tortyr 😅).

Jag har nog också bestämt mig för att jag vill ha häst direkt men har absolut inte råd att köpa något just nu. Ev kanske jag får ut 60' på försäkring men det är högst osäkert.
Så jag Tror att jag tänkte försöka hitta en utbildningshäst en stund så jag kan spara lite pengar men ändå 'få hålla igång'. Nu är jag väl ingen ryttar-stjärna direkt men jag kan jäkligt mycket.
Om ni hör någon som vill ha sin häst tränad och ev tävlad så får ni gärna tipsa.
Förstår att det är jobbigt! Men skönt att du kommit till ett beslut.

Man ser ju sådana ”annonser” i olika fb-grupper nu, men kanske allra bäst att gå via sin tränare som kanske kan kolla i sitt kontaktnät?
Kolla med någon lokal uppfödare?

*tar sista*

Tråkigt att höra <3

Tänker att Facebook kan vara en väg att gå, alternativt kontakter - tränare osv. Men ett FB-inlägg som kan delas vidare av kontakter kan vara en bra start för att sprida infon.

Jag satt på min häst för första gången på ca 2 månader i helgen! Mysigt att skritta ut i vårsolen☀️
Skrittade bara på långa tyglar, men tog lite lätt kontakt vid några tillfällen för att påkalla uppmärksamhet när hon kändes lite väl explosiv, och det var som att försöka få kontakt med en stel jäkla träpinne😅
Det här blir kul sen när det väl ska bli något slags arbete. Lösgjordhet och eftergift på topp:laugh::laugh::laugh:

Åh.. jag kommer ev köpa tillbaka Hedwigs första dotter.
En lika snäll och fin häst som sin mamma.
Men tanken är i så fall att lämna henne till någon som rider in henne ordentligt och sen sälja till någon vettig människa.
Skicka hit henne! 😁
Jag hade gärna haft en Hedwig-bäbis som dessutom har samma ue som min. 😍
(synd att hon är fux bara 😆)

*tar sista*

Vart i landet befinner du dig?
På ett ungefär.

Nova bockade av mig idag igen!! Jäkla ponny!(sagt med all kärlek i världen)

nej, hon var faktiskt en stjärna mestadels. Har vilat nästan 5 veckor och jag longerade i söndags och idag red vi själva. Duktig i skritt o trav. Fatta vänster galopp direkt. Höger har varit svårare, men hon fattade direkt😍
Sen skvätte det grus på något skrot utanför ridbanan så hon hoppade åt höger och drog två bocksprång så va de klart sen. 🤷🏼‍♀️

Hur sjutton sitter man kvar?? Håller i mig i fegisremmen men hinner inte ens tänka att jag ska dra upp huvet, driva framåt eller nått alls typ mer än ”fan”. 🤣 så åker jag av framåt.

Satt upp igen och då var det full fart i traven men blev lite feg så bromsade nog, så hon ville inte fatta höger galopp mer. Men vänster gick så var vi nöjda så.

Mini fick träffa hovis för verkning. fick också guldstjärna 😍 så snäll!
Min kompis och tränare sa ”du måste bli kvickare själv så du hinner med Nova för den lilla du har kommer vara betydligt snabbare” 🤣🤷🏼‍♀️ men där hoppas jag bocksprång inte finns programmerat alls 🤣

IMG_1117.webp

Nova bockade av mig idag igen!! Jäkla ponny!(sagt med all kärlek i världen)

nej, hon var faktiskt en stjärna mestadels. Har vilat nästan 5 veckor och jag longerade i söndags och idag red vi själva. Duktig i skritt o trav. Fatta vänster galopp direkt. Höger har varit svårare, men hon fattade direkt😍
Sen skvätte det grus på något skrot utanför ridbanan så hon hoppade åt höger och drog två bocksprång så va de klart sen. 🤷🏼‍♀️

Hur sjutton sitter man kvar?? Håller i mig i fegisremmen men hinner inte ens tänka att jag ska dra upp huvet, driva framåt eller nått alls typ mer än ”fan”. 🤣 så åker jag av framåt.

Satt upp igen och då var det full fart i traven men blev lite feg så bromsade nog, så hon ville inte fatta höger galopp mer. Men vänster gick så var vi nöjda så.

Mini fick träffa hovis för verkning. fick också guldstjärna 😍 så snäll!
Min kompis och tränare sa ”du måste bli kvickare själv så du hinner med Nova för den lilla du har kommer vara betydligt snabbare” 🤣🤷🏼‍♀️ men där hoppas jag bocksprång inte finns programmerat alls 🤣

Visa bifogad fil 165695
Jag ville göra både ❤️🫨🫨🤣🤣
på ditt inlägg!
Hoppas att du inte slog dig!

Liknande trådar

Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 026
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna