Dressyrsadlar och 2:a hans värde

dressyrteamet

Trådstartare
Har tänkt en del på det där med 2:a hans värde/begagnadsvärde etc. Vilka märken anser ni står sig bra att sälja vidare och man inte går så mkt back på det, blir sålda snabbt etc? Skulle ni våga köpa märken som passar hästen men som kan bli svåra att bli av med? vilka märken anser ni tex kan vara svåra att få sålda?

.

Sv: Dressyrsadlar och 2:a hans värde

Märken som jag anser håller sig bra i värde är Childeric, Amerigo, Equipe. Är de åt vidare hållet och 17-17,5" så är det ett stort plus.

Tex Passier, Röösli och sadlar som inte är "moderna" just nu rasar ju enormt i värde och är svårare att bli av med. Lämnar man in dem till något stort försäljnings/utprovningsställe är det dock mycket lättare att bli av med dem.

Jag undviker att köpa udda märken eftersom man någon gång måste bli av med sadeln.

Jag ska få hem en Karl Niedersuss (beg) att prova, då jag testat en sån tidigare och den låg väldigt bra på hästen. Antar att det är ett lite udda märke, har aldrig tidigare hört talas om märket. Men passar den så får det bli den, fast jag antar att det är svårt att få igen pengarna...

Köper man en ny sadel så sjunker ju värdet bara det att man bär ut den från butiken.... Childeric och Amerigo verkar vara märken som iaf för tillfället är attraktiva på begagnatmarknaden. Dock tycker jag att det är svårt att sälja "dyrare", begagnade sadlar på annons, det går alltid lättare om man lämnar in sadeln för försäljning. Antagligen beror det på att de företagen kan erbjuda köparen att dela upp betalningen.

Jag skulle nog i första hand se till att sadeln passar häst och ryttare än vilket märke sadeln har. Men jag köper i princip alltid sadel hos ngn utprovare, provar inte själv längre.

Attans, den hade JAG tänkt prova, och nu såg jag att den var ute på öppet köp! :D

Hihi, då bestämde jag mig precis innan dig :p Hoppas kunna få en tid hos tränaren i början på nästa vecka så hon kan kolla in den åt mig och om den ligger bra på Ninja.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
535
Senast: Mli
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
898
Senast: Angel
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
955
Senast: Tora
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 373
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar