Dressyrsadeltips

Sv: Re: Dressyrsadeltips

Har nu fått hem en Albion Style! Är aningens vid, men han breddar sig hela tiden nu, så det tar inte lång tid innan han fyller ut den, i mellantiden så verkar den ligga perfekt med en fårskinnspad. Ska ut och provrida den imorgon, wish me luck!! :p

Är såå trött på allt som heter sadlar...

Sv: Dressyrsadeltips

Centaur skrev:
Ni som har hästar med lite rakare ryggar och hög manke, vad har ni för dressyrsadlar? :confused:

Jag har en Kentaur Medea, jättebra :D
Ang. kieffer så är dom svårsålda som begagnade, så dom finns att köpa billigt, men du blir inte av med dom så lätt :smirk:
Däremot är dom sköna att sitta i, passade dock inte min häst då hon har så långa bogblad.
Har inte provat ngn. annan av de du var nyfiken på, men jag var inne på att införskaffa i en albion K2 eller vad den nu hette....

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
667
Senast: Smultron
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
721
Senast: fio
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka