dressyrsadel utan kilbossor

Agent Orange

Trådstartare
Någon som vet någon dressyrsadel som finns i relativt vida storlekar och med bom för rak hästrygg? Utan kilbossor

Sv: dressyrsadel utan kilbossor

Ingen? Min underbara, utprovade sadel som verkligen ligger kanonbra har börjat ge pållen skav under bossorna.. Funderar på om han helt enkelt inte kan ha kilboossor..?

Kan det vara så att sadeln glappar i bakänden? Om den gör det kan det hända att hästen får skav under bossorna.

Ingen? Min underbara, utprovade sadel som verkligen ligger kanonbra har börjat ge pållen skav under bossorna.

Ligger den fortfarande lika bra?
Min dressyrsadel slutade skava efter en omstoppning (inklusive justeringar för att så det perfekt:love: ).

Det är inte kilbossorna det är fel på, det är sadelns passform. Se om det blir bättre med en omstoppning, annars byt sadel. Du kommer inte kunna hitta en sadel med rak bom utan kilbossor...

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: sweep
·
Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Loma
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka