Dressyrsadel utan kilbossor ?!

domino

Trådstartare
Tycker de flesta dressyrsadlar har kilbossor, något som min häst inte kan ha då de ger tryck mot länden... Finns det dressyrsadlar med rundbossor under 10000:- :confused: Någon som vet?

Näe, det tror jag inte. Däremot så är dom lite "formade". Men det ÄR rundbossor. Tyvärr. :p Går att beställa kilbossor på Venus'en, men har aldrig hört att det ska gå på dom billigare sadlarna?

as18s.jpg

Sorry, då måste jag åka och titta igen! :o På bilden ser det ju onekligen ut som rundbossor....

//Alice

Den hade rundbossor, men de var skrämmande lika kilbossor i "utförandet". Det var väl därför jag tyckt att den hade det. :o

Provade själv en Hippos dressage på min dam igår. Hon har också något rak rygg, dock en spikrak. Den rockade lite lite på ryggen sen var den för smal (31:a) hon skulle haft 32-33. Hipposen var för svängd i bommen för henne..... :cry:

//Alice

Oj, vilken häst är så smal att den har 31? :eek: Även 32 är ju ganska så smalt. Jag som tycker att min unghäst har så smal rygg, och han behöver nog en 35'a nu, 34 var på gränsen till att vara för smal i vinter och nu har han breddat sig lite till... Ha kanske inte är så liten och klen ändå... :D (Kanske beror på att jag jämför med min andra häst, som har 37 på sin Prestige)

Vad har du för häst? *nyfiken*

De är ursköna att sitta i ju! :love:
Har dock inte ridit i en... Trodde det var kilbossor på dom, vilken tur! :)

Sv: Re: Dressyrsadel utan kilbossor ?!

Ja, jag undrar också vad det är för häst som är SÅ smal. Jag tycker min dam är smal över ryggen. :crazy: Wintec isabellen jag provade hade gult koppjärn (smalaste) och den var perfekt i bomvidden. :p

Jag har ett halvblodsto med en del fullblod i. Hon är f -96 och är idag omusklad över rygg och manke, men det jobbar vi på.... :D

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Loma
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 327
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka