S
Snoozie
Jag behöver hjälp med att hitta en dressyrsadel till min fullblodsherre! Ger snart upp
Han har hög manke och smal bomvidd. Har inte lyckats lägga in en bild ännu men det kommer! Om ni har några önskemål om specifika bilder så beskriv gärna från vilken vinkel osv.
Bakgrundsinfo: Har varit på sadelinpassning men de hade endast en möjlig sadel som min plånbok inte gillade och inte heller min bak
Har även lånat hem en del och provat. Som info så har jag blivit rekomenderat Knights Katherine och utöver den har jag provat Prestige Top Dressage, Hippos dressage, Wintec Isabell Werth samt Santa cruz New England och Arthur delux. Prestige sadlarna lämnade manken fri men låg inte helt optimalt (enligt sadelinpassaren), Wintecen var för snäv vid manken och Santa cruz sadlarna åkte ner på manken. Har också haft hemma en Olympic Jessica som passade hästen hyfsat men inte min bak. Gav alldeles för lite stöd för min smak.
Behöver tips om modeller och hemskt gärna ställen som erbjuder sadelinpassning/utlåning för prov/öppet köp m.m. i närheten av Skövde. Vad gäller vad min bak gillar så tyckte jag att Santa Cruz New England hade ett väldigt skönt säte! Och Top Dressagen har toppen knästöd men är inget krav att de är fullt så stora.
Tacksam för alla tips och råd jag kan få i sadeldjungeln!
Bakgrundsinfo: Har varit på sadelinpassning men de hade endast en möjlig sadel som min plånbok inte gillade och inte heller min bak
Behöver tips om modeller och hemskt gärna ställen som erbjuder sadelinpassning/utlåning för prov/öppet köp m.m. i närheten av Skövde. Vad gäller vad min bak gillar så tyckte jag att Santa Cruz New England hade ett väldigt skönt säte! Och Top Dressagen har toppen knästöd men är inget krav att de är fullt så stora.
Tacksam för alla tips och råd jag kan få i sadeldjungeln!